Ο βουλευτής Πέλλας της Ν.Δ. και πρώην υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης
και Τροφίμων, Γιώργος Καρασμάνης, προέβη σήμερα στις ακόλουθες δηλώσεις :
Στην αγωνιώδη του προσπάθεια να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και προκειμένου να συγκαλύψει τις τεράστιες ευθύνες για την καθυστερημένη και κουτσουρεμένη καταβολή της φετινής ενιαίας ενίσχυσης στους αγρότες, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, έχει επιδοθεί τις τελευταίες μέρες σε ένα μπαράζ δηλώσεων και ανακοινώσεων, με προφανή στόχο τον αποπροσανατολισμό των αγροτών και της κοινής γνώμης.
Αφού επί μήνες επέδειξε σκανδαλώδη αδιαφορία για την έκδοση των προσωρινών δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης και τη χορήγηση προκαταβολών, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο σημερινό αλαλούμ, που κανείς δεν γνωρίζει ποια χρήματα δικαιούται, πόσα χρήματα έναντι αυτών έχει πάρει ως προκαταβολή, τι του οφείλεται και πότε φυσικά θα εξοφληθεί, ο κ. Αποστόλου «ανακάλυψε» ξαφνικά ότι του φταίει το σύστημα της καινούργιας ΚΑΠ και το πώς αυτή εφαρμόζεται στη χώρα μας.
Όπου σταθεί και όπου βρεθεί κάνει λόγο ότι «έχουμε φτιάξει ένα από τα πιο περίπλοκα συστήματα σε εθνικό επίπεδο», λησμονώντας ότι το σύστημα της καινούργιας ΚΑΠ (βασική ενίσχυση, «πράσινη» ενίσχυση, συνδεδεμένες με την παραγωγή ενισχύσεις, ενεργοί αγρότες, νέοι αγρότες κ.α.) δεν το φτιάξαμε εμείς. Αποτελεί κοινή απόφαση των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που υιοθετήθηκε τον Ιούνιο του 2013 σε επίπεδο Συμβουλίου υπουργών Γεωργίας. Το ίδιο σύστημα εφαρμόζουν και τα 28 κράτη μέλη της !
Εάν εννοεί ο κ. Αποστόλου ως περίπλοκο σύστημα τις 3 Περιφέρειες, για να του φρεσκάρουμε τη μνήμη, που τώρα τελευταία φαίνεται πως εμφανίζει διαλείψεις, του θυμίζουμε απλά πως, όταν τον Ιούλιο του 2014, στο πλαίσιο του διαλόγου που έγινε επί υπουργίας μου για τον τρόπο εφαρμογής της καινούργιας ΚΑΠ στη χώρα μας ήρθε στη Βουλή για συζήτηση ο Εθνικός Φάκελος της νέας ΚΑΠ, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης – ο ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή – όχι μόνο δεν εξέφρασε αντιρρήσεις επ’ αυτού, αλλά αντίθετα πείστηκε από τα επιχειρήματα που εκτέθηκαν αναφορικά με τη μη εφαρμογή του μοντέλου της μίας Περιφέρειας, ενώ παράλληλα ζήτησε και την αύξηση του αριθμού των συνδεδεμένων με την παραγωγή ενισχύσεων. Όταν δε ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, τον περασμένο Ιανουάριο, ουδέποτε έθεσε θέμα αλλαγής του Εθνικού Φακέλου και του αριθμού των 3 Περιφερειών.
Αντιθέτως, παρά τις προτροπές μας, αδιαφόρησε για την έκδοση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2015 των προσωρινών ατομικών δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης, ώστε αυτά να είχαν αναρτηθεί μέχρι τον περασμένο Ιούνιο, να είχαν υποβληθεί μέσα στο καλοκαίρι οι τυχόν ενστάσεις, τον Οκτώβριο να είχε δοθεί η προκαταβολή των χρημάτων στους αγρότες και τώρα το Δεκέμβριο να είχε γίνει η εξόφληση, όπως άλλωστε γινόταν κάθε χρόνο και όπως έγινε στη συντριπτική πλειοψηφία των άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σήμερα, ακόμα οι αγρότες της χώρας μας ψάχνουν να βρουν τα δικαιώματά τους, η προκαταβολή επί της βασικής ενίσχυσης που δόθηκε παραμονές Χριστουγέννων χαρακτηρίζεται στην καλυτέρα των περιπτώσεων ως ψίχουλα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις εξανεμίσθηκε από τα οφειλόμενα των αγροτών έναντι ασφαλιστικών εισφορών και άλλων εξόδων, με αποτέλεσμα η αγορά να στενάζει και πάλι από την έλλειψη ρευστότητας. Να υπενθυμίσουμε και πάλι ότι, το τελευταίο δίμηνο πέρυσι είχαν καταβληθεί στους αγρότες πάνω από 2,5 δις ευρώ, δίνοντας μια σημαντική ανάσα ρευστότητας στην αγορά.
Ο κ. Αποστόλου όμως επιμένει πως, «για τους κτηνοτρόφους, που ήταν ειδική περίπτωση λόγω διαχειριστικών σχεδίων, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς έχουν ήδη γίνει οι έλεγχοι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η χώρα μας βγήκε αλώβητη και δεν υπέστη καμία δημοσιονομική διόρθωση-πρόστιμο».
Αλήθεια, για ποια διαχειριστικά σχέδια μας μιλά ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων; Γι’ αυτά που ποτέ δεν έφτιαξε ή για αυτά που ψήφισε με το πρόσφατο νομοσχέδιο των βοσκοτόπων, η έναρξη των οποίων ξεκινά από τον Ιούνιο του 2016 και οριστικοποιούνται τον Ιανουάριο του 2019; Ούτε καν τα προσωρινά διαχειριστικά σχέδια δεν μπόρεσε να εκδώσει μέχρι τον περασμένο Αύγουστο, όπως επανειλημμένα είχε υποσχεθεί, προκειμένου να πληρωθούν οι κτηνοτρόφοι τον Οκτώβριο την πρώτη δόση για τα προσωρινά δικαιώματα και τον Δεκέμβριο τη δεύτερη δόση για τα οριστικά.
Δυστυχώς ο κ. Αποστόλου δεν αξιοποίησε το νομοθετικό έργο που του παραδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και με το οποίο λυνόταν οριστικά το θέμα της επιλεξιμότητας των βοσκοτόπων, προσπαθώντας κυριολεκτικά στο παραπέντε να περιπλέξει τα πράγματα, να το επαναδιατυπώσει σε νέα έκδοση με το νομοσχέδιο των βοσκοτόπων, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Όσον αφορά στη μη ύπαρξη προβλημάτων από τους κοινοτικούς ελέγχους, αυτό φυσικά είναι αυτονόητο, αφού το έδαφος ήταν ήδη προετοιμασμένο από τον Οκτώβριο του 2014 με την τεχνική λύση που εφαρμόσαμε τότε, αλλά και με το γεγονός ότι μετά από συνεχείς προσπάθειες βελτίωσης του συστήματος καταφέραμε και παραδώσαμε στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τον Ιανουάριο του 2015, σχεδόν 14,5 εκατ. επιλέξιμα βοσκοτόπια, με τα οποία πλήρωσε προσφάτως τους κτηνοτρόφους ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Μια τεχνική λύση, για την οποία αν και λοιδορηθήκαμε, σήμερα ο κ. Αποστόλου τη χρησιμοποιεί χωρίς να αλλάξει ούτε κεραία, προκειμένου να πληρώσει και την εξισωτική αποζημίωση του 2015.
Αναφορικά με τις δηλώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων περί «συγκρότησης ομάδας εργασίας για την καταγραφή των προβλημάτων στον Εθνικό Φάκελο για την εφαρμογή της καινούργιας ΚΑΠ και την εξέταση αλλαγών, ενόψει της ενδιάμεσης αναθεώρησής της», καλό θα ήταν ο κ. Αποστόλου να είναι περισσότερο εγκρατής και να μην μιλά για αστοχίες στον Εθνικό Φάκελο, όταν ακόμα δεν έχει ξεκινήσει καλά-καλά η εφαρμογή του. Όσο για την ενδιάμεση αναθεώρηση, που θα γίνει μετά από διετία – το 2017 – καλύτερα θα ήταν αντί για ομάδες εργασίας και άλλα φληναφήματα, να προχωρήσει άμεσα στην καταβολή της «πράσινης» ενίσχυσης στους αγρότες, να ολοκληρώσει τα προσωρινά διαχειριστικά σχέδια των βοσκοτόπων και να επιταχύνει τις διαδικασίες ολοκλήρωσης της πληρωμής των γεωργών και κτηνοτρόφων. Ας ξεμπερδέψουμε με τις τεράστιες εκκρεμότητες του 2015 και έχουμε καιρό για το 2017 !
Τέλος, καλό θα ήταν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να αποφεύγει δηλώσεις του τύπου περί «αστοχίας του Εθνικού Φακέλου ως προς τους νέους αγρότες και τα δικαιώματά τους». Και τούτο γιατί, από το Νοέμβριο του 2014 η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αξιοποιώντας όλα τα διαρθρωτικά εργαλεία της καινούργιας ΚΑΠ για την ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας την περίοδο 2014-2020, έθεσε ως πρώτη της προτεραιότητα τις διαρθρωτικές παρεμβάσεις για τη στήριξη των νέων αγροτών, ώστε να υπάρξει συνέχεια μέσα από την ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού του αγροτικού μας τομέα.
Για τον λόγο αυτό άμεσα, από 1.1.2015 δηλαδή - από τον πρώτο κιόλας χρόνο εφαρμογής της νέας ΚΑΠ - ενεργοποιήσαμε την προαιρετική δυνατότητα των κοινοτικών διατάξεων για τους νέους αγρότες, ηλικίας μέχρι 40 ετών, για αύξηση της αξίας των ατομικών τους δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης μέχρι το ανώτατο ύψος του δικαιώματος κάθε Περιφέρειας. Επιπλέον εμείς κάναμε χρήση της δυνατότητας αύξησης κατά 25% των δικαιωμάτων για τους νέους αγρότες στον Εθνικό Φάκελο που υποβάλαμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή της καινούργιας ΚΑΠ.
Επιδείξαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανανέωση της υπαίθρου με νέο δυναμικό και αυτό φάνηκε από την ένταξη για πρώτη φορά στα χρονικά επιπλέον 3.224 επιλαχόντων νέων αγροτών στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης των Νέων Αγροτών. Αλλά και από το γεγονός ότι, μέσα σε έξι μήνες καταφέραμε για πρώτη φορά να πληρώσουμε τον Δεκέμβριο του 2014 την πρώτη δόση, δηλαδή το 70%, όπως ορίζει ο κοινοτικός κανονισμός, σε 11.116 νέους αγρότες, συνολικού ύψους 136 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον ξεμπλοκάραμε το πρόγραμμα των νέων αγροτών του 2009, που καρκινοβατούσε, δίνοντάς τους άλλα 56 εκατ. ευρώ μέσα στον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.
Καλό θα ήταν ο κ. Αποστόλου προτού προβαίνει σε δηλώσεις και ανακοινώσεις, να προβαίνει σε πράξεις και γι αυτά να μιλά. Όλα τα άλλα, δυστυχώς, αποτελούν προφάσεις εν αμαρτίαις.
Στην αγωνιώδη του προσπάθεια να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και προκειμένου να συγκαλύψει τις τεράστιες ευθύνες για την καθυστερημένη και κουτσουρεμένη καταβολή της φετινής ενιαίας ενίσχυσης στους αγρότες, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου, έχει επιδοθεί τις τελευταίες μέρες σε ένα μπαράζ δηλώσεων και ανακοινώσεων, με προφανή στόχο τον αποπροσανατολισμό των αγροτών και της κοινής γνώμης.
Αφού επί μήνες επέδειξε σκανδαλώδη αδιαφορία για την έκδοση των προσωρινών δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης και τη χορήγηση προκαταβολών, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο σημερινό αλαλούμ, που κανείς δεν γνωρίζει ποια χρήματα δικαιούται, πόσα χρήματα έναντι αυτών έχει πάρει ως προκαταβολή, τι του οφείλεται και πότε φυσικά θα εξοφληθεί, ο κ. Αποστόλου «ανακάλυψε» ξαφνικά ότι του φταίει το σύστημα της καινούργιας ΚΑΠ και το πώς αυτή εφαρμόζεται στη χώρα μας.
Όπου σταθεί και όπου βρεθεί κάνει λόγο ότι «έχουμε φτιάξει ένα από τα πιο περίπλοκα συστήματα σε εθνικό επίπεδο», λησμονώντας ότι το σύστημα της καινούργιας ΚΑΠ (βασική ενίσχυση, «πράσινη» ενίσχυση, συνδεδεμένες με την παραγωγή ενισχύσεις, ενεργοί αγρότες, νέοι αγρότες κ.α.) δεν το φτιάξαμε εμείς. Αποτελεί κοινή απόφαση των 28 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που υιοθετήθηκε τον Ιούνιο του 2013 σε επίπεδο Συμβουλίου υπουργών Γεωργίας. Το ίδιο σύστημα εφαρμόζουν και τα 28 κράτη μέλη της !
Εάν εννοεί ο κ. Αποστόλου ως περίπλοκο σύστημα τις 3 Περιφέρειες, για να του φρεσκάρουμε τη μνήμη, που τώρα τελευταία φαίνεται πως εμφανίζει διαλείψεις, του θυμίζουμε απλά πως, όταν τον Ιούλιο του 2014, στο πλαίσιο του διαλόγου που έγινε επί υπουργίας μου για τον τρόπο εφαρμογής της καινούργιας ΚΑΠ στη χώρα μας ήρθε στη Βουλή για συζήτηση ο Εθνικός Φάκελος της νέας ΚΑΠ, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης – ο ΣΥΡΙΖΑ δηλαδή – όχι μόνο δεν εξέφρασε αντιρρήσεις επ’ αυτού, αλλά αντίθετα πείστηκε από τα επιχειρήματα που εκτέθηκαν αναφορικά με τη μη εφαρμογή του μοντέλου της μίας Περιφέρειας, ενώ παράλληλα ζήτησε και την αύξηση του αριθμού των συνδεδεμένων με την παραγωγή ενισχύσεων. Όταν δε ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, τον περασμένο Ιανουάριο, ουδέποτε έθεσε θέμα αλλαγής του Εθνικού Φακέλου και του αριθμού των 3 Περιφερειών.
Αντιθέτως, παρά τις προτροπές μας, αδιαφόρησε για την έκδοση εντός του πρώτου εξαμήνου του 2015 των προσωρινών ατομικών δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης, ώστε αυτά να είχαν αναρτηθεί μέχρι τον περασμένο Ιούνιο, να είχαν υποβληθεί μέσα στο καλοκαίρι οι τυχόν ενστάσεις, τον Οκτώβριο να είχε δοθεί η προκαταβολή των χρημάτων στους αγρότες και τώρα το Δεκέμβριο να είχε γίνει η εξόφληση, όπως άλλωστε γινόταν κάθε χρόνο και όπως έγινε στη συντριπτική πλειοψηφία των άλλων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σήμερα, ακόμα οι αγρότες της χώρας μας ψάχνουν να βρουν τα δικαιώματά τους, η προκαταβολή επί της βασικής ενίσχυσης που δόθηκε παραμονές Χριστουγέννων χαρακτηρίζεται στην καλυτέρα των περιπτώσεων ως ψίχουλα, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις εξανεμίσθηκε από τα οφειλόμενα των αγροτών έναντι ασφαλιστικών εισφορών και άλλων εξόδων, με αποτέλεσμα η αγορά να στενάζει και πάλι από την έλλειψη ρευστότητας. Να υπενθυμίσουμε και πάλι ότι, το τελευταίο δίμηνο πέρυσι είχαν καταβληθεί στους αγρότες πάνω από 2,5 δις ευρώ, δίνοντας μια σημαντική ανάσα ρευστότητας στην αγορά.
Ο κ. Αποστόλου όμως επιμένει πως, «για τους κτηνοτρόφους, που ήταν ειδική περίπτωση λόγω διαχειριστικών σχεδίων, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καθώς έχουν ήδη γίνει οι έλεγχοι από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η χώρα μας βγήκε αλώβητη και δεν υπέστη καμία δημοσιονομική διόρθωση-πρόστιμο».
Αλήθεια, για ποια διαχειριστικά σχέδια μας μιλά ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων; Γι’ αυτά που ποτέ δεν έφτιαξε ή για αυτά που ψήφισε με το πρόσφατο νομοσχέδιο των βοσκοτόπων, η έναρξη των οποίων ξεκινά από τον Ιούνιο του 2016 και οριστικοποιούνται τον Ιανουάριο του 2019; Ούτε καν τα προσωρινά διαχειριστικά σχέδια δεν μπόρεσε να εκδώσει μέχρι τον περασμένο Αύγουστο, όπως επανειλημμένα είχε υποσχεθεί, προκειμένου να πληρωθούν οι κτηνοτρόφοι τον Οκτώβριο την πρώτη δόση για τα προσωρινά δικαιώματα και τον Δεκέμβριο τη δεύτερη δόση για τα οριστικά.
Δυστυχώς ο κ. Αποστόλου δεν αξιοποίησε το νομοθετικό έργο που του παραδόθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση και με το οποίο λυνόταν οριστικά το θέμα της επιλεξιμότητας των βοσκοτόπων, προσπαθώντας κυριολεκτικά στο παραπέντε να περιπλέξει τα πράγματα, να το επαναδιατυπώσει σε νέα έκδοση με το νομοσχέδιο των βοσκοτόπων, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
Όσον αφορά στη μη ύπαρξη προβλημάτων από τους κοινοτικούς ελέγχους, αυτό φυσικά είναι αυτονόητο, αφού το έδαφος ήταν ήδη προετοιμασμένο από τον Οκτώβριο του 2014 με την τεχνική λύση που εφαρμόσαμε τότε, αλλά και με το γεγονός ότι μετά από συνεχείς προσπάθειες βελτίωσης του συστήματος καταφέραμε και παραδώσαμε στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, τον Ιανουάριο του 2015, σχεδόν 14,5 εκατ. επιλέξιμα βοσκοτόπια, με τα οποία πλήρωσε προσφάτως τους κτηνοτρόφους ο ΟΠΕΚΕΠΕ. Μια τεχνική λύση, για την οποία αν και λοιδορηθήκαμε, σήμερα ο κ. Αποστόλου τη χρησιμοποιεί χωρίς να αλλάξει ούτε κεραία, προκειμένου να πληρώσει και την εξισωτική αποζημίωση του 2015.
Αναφορικά με τις δηλώσεις του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων περί «συγκρότησης ομάδας εργασίας για την καταγραφή των προβλημάτων στον Εθνικό Φάκελο για την εφαρμογή της καινούργιας ΚΑΠ και την εξέταση αλλαγών, ενόψει της ενδιάμεσης αναθεώρησής της», καλό θα ήταν ο κ. Αποστόλου να είναι περισσότερο εγκρατής και να μην μιλά για αστοχίες στον Εθνικό Φάκελο, όταν ακόμα δεν έχει ξεκινήσει καλά-καλά η εφαρμογή του. Όσο για την ενδιάμεση αναθεώρηση, που θα γίνει μετά από διετία – το 2017 – καλύτερα θα ήταν αντί για ομάδες εργασίας και άλλα φληναφήματα, να προχωρήσει άμεσα στην καταβολή της «πράσινης» ενίσχυσης στους αγρότες, να ολοκληρώσει τα προσωρινά διαχειριστικά σχέδια των βοσκοτόπων και να επιταχύνει τις διαδικασίες ολοκλήρωσης της πληρωμής των γεωργών και κτηνοτρόφων. Ας ξεμπερδέψουμε με τις τεράστιες εκκρεμότητες του 2015 και έχουμε καιρό για το 2017 !
Τέλος, καλό θα ήταν ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να αποφεύγει δηλώσεις του τύπου περί «αστοχίας του Εθνικού Φακέλου ως προς τους νέους αγρότες και τα δικαιώματά τους». Και τούτο γιατί, από το Νοέμβριο του 2014 η τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αξιοποιώντας όλα τα διαρθρωτικά εργαλεία της καινούργιας ΚΑΠ για την ανάπτυξη της ελληνικής γεωργίας την περίοδο 2014-2020, έθεσε ως πρώτη της προτεραιότητα τις διαρθρωτικές παρεμβάσεις για τη στήριξη των νέων αγροτών, ώστε να υπάρξει συνέχεια μέσα από την ανανέωση του ανθρώπινου δυναμικού του αγροτικού μας τομέα.
Για τον λόγο αυτό άμεσα, από 1.1.2015 δηλαδή - από τον πρώτο κιόλας χρόνο εφαρμογής της νέας ΚΑΠ - ενεργοποιήσαμε την προαιρετική δυνατότητα των κοινοτικών διατάξεων για τους νέους αγρότες, ηλικίας μέχρι 40 ετών, για αύξηση της αξίας των ατομικών τους δικαιωμάτων ενιαίας ενίσχυσης μέχρι το ανώτατο ύψος του δικαιώματος κάθε Περιφέρειας. Επιπλέον εμείς κάναμε χρήση της δυνατότητας αύξησης κατά 25% των δικαιωμάτων για τους νέους αγρότες στον Εθνικό Φάκελο που υποβάλαμε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εφαρμογή της καινούργιας ΚΑΠ.
Επιδείξαμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανανέωση της υπαίθρου με νέο δυναμικό και αυτό φάνηκε από την ένταξη για πρώτη φορά στα χρονικά επιπλέον 3.224 επιλαχόντων νέων αγροτών στο Πρόγραμμα Ενίσχυσης των Νέων Αγροτών. Αλλά και από το γεγονός ότι, μέσα σε έξι μήνες καταφέραμε για πρώτη φορά να πληρώσουμε τον Δεκέμβριο του 2014 την πρώτη δόση, δηλαδή το 70%, όπως ορίζει ο κοινοτικός κανονισμός, σε 11.116 νέους αγρότες, συνολικού ύψους 136 εκατ. ευρώ, ενώ επιπλέον ξεμπλοκάραμε το πρόγραμμα των νέων αγροτών του 2009, που καρκινοβατούσε, δίνοντάς τους άλλα 56 εκατ. ευρώ μέσα στον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.
Καλό θα ήταν ο κ. Αποστόλου προτού προβαίνει σε δηλώσεις και ανακοινώσεις, να προβαίνει σε πράξεις και γι αυτά να μιλά. Όλα τα άλλα, δυστυχώς, αποτελούν προφάσεις εν αμαρτίαις.