Σελίδες

About

05 Μαρτίου 2016

Ο Μ.Αλέξανδρος απεικονίζεται σε ανάγλυφο της Αμφίπολης

Ο Μ.Αλέξανδρος απεικονίζεται σε ανάγλυφο της Αμφίπολης

Μια μακεδονική εικονογραφία δείχνει στρατιώτες εν ώρα μάχης, αλλά και το πρόσωπο που ηγείται.


O Αρχιτέκτονας Μιχάλης Λεφαντζης παρουσίασε στο κοινό σήμερα το μεσημέρι στο αμφιθέατρο της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ στο πλαίσιο του Αρχαιολογικού Συνεδρίου τις ανάγλυφες παραστάσεις της ζωφόρου από το βάθρο του Λεοντα.

Παρουσίαση των νέων ευρημάτων για τον «ένοικο» της ΑμφίποληςΗ ζωφόρος του Λέοντα χρονολογεί ολόκληρο το ταφικό συγκρότημα. Οι έως τώρα έρευνες πάντως της ανασκαφικής ομάδας έχουν προχωρήσει σε σημαντικό βαθμό καθως στρέφονται και στην Αλεξάνδρεια όπως και στα ίχνη της αρχαίας πόλης που ίδρυσε ο Μέγας Αλέξανδρος. Το παζλ συμπληρώνεται με την έρευνα της διεπιστημονικής ομάδας η οποία ερευνά και συνδέει τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως. Αξίζει να σημειωθεί πως οι ηλεκτρικές τομογραφίες της ομάδας του Γρηγόρη Τσόκα δίνουν ήδη τη δυνατότητα δημιουργίας ενός μοντέλου του πυρήνα του τύμβου
Το μνημείο της Αμφίπολης, εκτός από λατρευτικός χώρος, ταφικό μνημείο, λειτουργούσε και ως ένα μαντείο του κυβερνητικού κράτους που κατασκευάσθηκε με εντολή του Μέγα Αλέξανδρου το οποίο όμως αποτελούσε και ένα σημείο αναφοράς της μητέρας του Ολυμπιάδας. Ο κ.Λεφατζής ξεκαθάρισε ακόμα ότι στο μάρμαρο με την επιγραφή υπήρχε χώρος για το Π, στο ΑΡΕΛΑΒΟΝ οπότε η αποσιώπηση του δεν ήταν θέμα διαστάσεων όπως είχε γραφτεί.
Η Διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Σερρών Κατερίνα Περιστέρη αποκάλυψε ότι η αποδόμηση του μνημείου έγινε τον 3ο αιώνα μ.Χ. το οποίο σημαίνει ότι η διάλυση του μαρμάρινου περίβολου έλαβε χώρα μετά τη Βασιλεία του Ρωμαίου αυτοκράτορα Καρακάλα. Γι' αυτό και στην κοίτη του ποταμού Στρυμόνα μαζί με τα μάρμαρα βρέθηκε και βάθρο αγάλματος αφιερωμένο στον Καρακάλα ο οποίος τιμήθηκε ιδιαίτερα από τους Αμφιπολίτες. Αναφέρθηκε επίσης στις δυο επιγραφές ΠΑΡΕΛΑΒΟΝ σημειώνοντας ότι υπάρχει και τρίτη χωρίς να αποκαλύψει άλλες λεπτομέρειες.
Ο γνωστός Ιταλός αρχαιολόγος Antonio Corso κατάφερε να συγκινήσει το κοινό με την παρουσίαση του προχωρώντας στον αποσυμβολισμό των μαρμάρινων μελών της ανάγλυφης ζωφόρου.