Τα πάνω-κάτω σχεδιάζει να φέρει το υπουργείο Οικονομικών στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ, σε μια ξεκάθαρη προσπάθεια να βρει νέα «φορολογητέα ύλη» και ιδίως σε περιπτώσεις όπου το φορολογικό έσοδο παραμένει χαμηλό.
Τα ντίζελ αυτοκίνητα, εκτός του ότι καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο κατά 30% (μέσος όρος) με αποτέλεσμα να εισρέουν λιγότερα έσοδα από τον ΕΦΚ των καυσίμων (συνυπολογίζοντας και τη χαμηλότερη τιμή του λίτρου του πετρελαίου αναλογικά με τη βενζίνη), όπως και με τα τέλη κυκλοφορίας.
Χαμηλότερη κατανάλωση συνεπάγεται αναλογικά χαμηλότερη εκπομπή CO2, άρα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας.
Και ήταν αυτοί οι βασικοί λόγοι (χαμηλά τέλη και κατανάλωση) που η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών αυτοκινήτων όταν επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αττική και Θεσσαλονίκη (Νοέμβριο του 2011) επέλεξε αυτοκίνητο με ντίζελ κινητήρα, προκειμένου σε βάθος χρόνου να αποσβέσει το επιπλέον κόστος των 3.000 ευρώ (μ.ο.)Βεβαίως, αυτά συμβαίνουν σε μια κανονική χώρα, όπου ξέρεις τι σου ξημερώνει, καθώς στην Ελλάδα μπορεί την μία χρονιά να σου δίδονται κίνητρα για να αγοράσεις κάτι και την επομένη να έχεις πέσει στην παγίδα της εφορίας.
Σε αυτή την παγίδα έχουν πέσει 158.154, όσοι δηλαδή από τον Νοέμβριο του 2011 έως και τον Φεβρουάριο του 2016 έχουν επιλέξει ένα καινούργιο ντίζελ αυτοκίνητο (επίσημα στοιχεία ΣΕΑΑ), καθώς θα δουν τον στόχο της απόσβεσης (εάν και εφόσον ισχύσουν τελικά οι αυξήσεις) να μην επιτυγχάνεται εις το... διηνεκές.