Θερινές εκπτώσεις 2018: Όσα πρέπει να γνωρίζετε
Οι θερινές εκπτώσεις 2018 ξεκίνησαν σήμερα, Δευτέρα 09/07/2018 και
διαρκούν ως την τελευταία ημέρα του Αυγούστου. Διαβάστε όσα πρέπει να
γνωρίζετε για τις θερινές εκπτώσεις 2018.
Τις θερινές εκπτώσεις 2018 περίμεναν πολλοί καταναλωτές για να κάνουν
για ψώνια τους. Ο θερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα δίνουν την
ευκαιρία στους πολίτες για καλύτερες τιμές για το υπόλοιπο του
καλοκαιριού καθώς θα διαρκέσουν ως την 31η Αυγούστου. Την ερχόμενη
Κυριακή τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά με ωράριο λειτουργίας
από 11:00 το πρωί ως 18:00 το απόγευμα.
Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (διαγεγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική. Επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Η επιστολή της ΕΣΕΕ για τις θερινές εκπτώσεις
Με την ευκαιρία της διενέργειας των θερινών εκπτώσεων, η ΕΣΕΕ με επιστολή της στις Εμπορικές Ομοσπονδίες και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας, έδωσε οδηγίες και διευκρινίσεις, για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων όσο και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή αυτών.Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι θερινές εκπτώσεις έτους 2018 θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα, 9 Ιουλίου έως και το τέλος Αυγούστου, δηλαδή θα λήξουν την Παρασκευή, 31 Αυγούστου.
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Εκπτώσεις και μειωμένη τιμή
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, καθώς σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο της παρ. 1 άρθρου 3 της Υπουργικής Απόφασης 56885/10-11-2014 «κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης». Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά μόνο δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.
Κατά τους ελέγχους που πραγματοποίησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου στις φετινές τακτικές χειμερινές εκπτώσεις διαπιστώθηκε ότι πολλοί επιχειρηματίες, στην προσπάθειά τους να αποφύγουν τον σχετικό φόρτο εργασίας, δεν αναγράφουν στα υπό έκπτωση προϊόντα διπλές τιμές αλλά καταφεύγουν στην χρήση γενικευμένου ποσοστού μείωσης. Δεν χρειάζεται να τονιστεί ότι αυτή η πρακτική, όσο και αν γίνεται καλοπροαίρετα, παραβιάζει το νόμο και επισύρει αυστηρές κυρώσεις, θεωρούμε δε ότι αυτήν την εποχή της κρίσης είναι εντελώς αχρείαστο να επιβάλλονται πρόστιμα που μπορεί να πλήξουν την βιωσιμότητα της επιχείρησης. Μέχρι στιγμής, οι ελεγκτικές αρχές, αντιλαμβανόμενες ότι δεν υπάρχει κανείς δόλος εξαπάτησης του καταναλωτή, έχουν προχωρήσει μόνο σε απλές συστάσεις, ωστόσο αυτό δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι θα ισχύει για πάντα. Επιβάλλεται λοιπόν προσοχή από τους καταστηματάρχες που θα συμμετάσχουν στις εκπτώσεις, ώστε να αναγράφουν πρώτα απ’ όλα την παλιά και νέα τιμή των προϊόντων και κατόπιν, εάν το επιθυμούν, ποσοστό έκπτωσης