Σελίδες

About

21 Μαρτίου 2020

Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες – Το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας – Αγωνία στους μαθητές

Σε εντατικούς ρυθμούς εργάζονται στο υπουργείο Παιδείας καθώς τα έκτακτα μέτρα της κυβέρνησης για τον περιορισμό εξάπλωσης του νέου καρονοϊού στη χώρα μας οδηγούν στην παράταση του σχολικού έτους και τη μετάθεση της ημερομηνίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
«Θα κάνουμε ότι χρειαστεί για να μην χαθεί η χρονιά» δηλώνει στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Οι πιθανές ημερομηνίες διεξαγωγής των Πανελληνίων, όπως αναφέρει το ρεπορτάζ, προσδιορίζονται για τα τέλη Ιουνίου – αρχές Ιουλίου ή ακόμα και τον Σεπτέμβριο. Καταλυτικός παράγοντας στις οριστικές αποφάσεις, όπως σημειώνουν πηγές του υπουργείου, θα είναι η πορεία εξέλιξης της επιδημίας στη χώρα μας.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως είπε η κ. Κεραμέως μιλώντας στον ΑΝΤ1 το βράδυ της Παρασκευής (20/03), τα σχολεία θα παραμείνουν κλειστά έως τις 10 Απριλίου. Αυτό σημαίνει ότι τα σχολεία στην καλύτερη περίπτωση θα ανοίξουν μετά το Πάσχα, δηλαδή στις 27 Απριλίου.
Την ίδια ώρα, αρχίζει άμεσα -εντός της εβδομάδας- η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πέραν του λυκείου. Καθηγητές και δάσκαλοι επιμορφώνονται μέσω τηλεδιασκέψεων με πολύ μεγάλη συμμετοχή, όπως διαβεβαιώνει και η ΟΛΜΕ ούτως ώστε οι μαθητές να έχουν επαφή με το σχολείο μέχρι να επανέλθουν στα θρανία το οποίο είναι άγνωστο πότε θα γίνει.
Τα σχέδια που εκπονούνται, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Πρώτο Θέμα», προβλέπουν τα εξής:
1. Αναπλήρωση των χαμένων ημερών διδασκαλίας με σύντμηση των διδακτικών ωρών και μικρή παράταση ολίγων ημερών του σχολικού έτους σε περίπτωση που το κλείσιμο των σχολείων λόγω κορονοϊού διαρκέσει μόνο τρεις έως τέσσερις εβδομάδες. Πρόκειται για το «καλό» σενάριο το οποίο αυτή τη στιγμή δεν συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες.
2. Παράταση του σχολικού έτους και μετάθεση των ημερομηνιών διεξαγωγής των εξετάσεων σε χρόνο πριν από το καλοκαίρι, με ταυτόχρονη μείωση της διδακτές και εξεταστέας ύλης για τους μαθητές, σε περίπτωση που η υγειονομική κρίση διαρκέσει μέχρι και τον Μάιο. Στην περίπτωση αυτή, οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα ξεκινήσουν εντός του Ιουνίου.
3. Ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς μόνο με εξ αποστάσεως διδασκαλία και δραστική περικοπή της ύλης σε περίπτωση που η κρίση του κορονοϊού κρατήσει κλειστά τα σχολεία μέχρι το τέλος του σχολικού έτους. Στη χειρότερη εκδοχή αυτού του σεναρίου οι Πανελλαδικές Εξετάσεις θα μετατεθούν για τον Σεπτέμβριο.
4.Οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα διεξαχθούν με νέο πρόγραμμα το οποίο θα καθορισθεί από το υπουργείο Παιδείας και οι υποψήφιοι θα διαγωνισθούν σε όλα τα μαθήματα που προβλέπονται αλλά με σημαντικά μειωμένη ύλη, όπως ζητά η ΟΛΜΕ. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα γίνει περικοπή μαθημάτων αλλά μόνο ύλης.
5. Στα Πανεπιστήμια «δεν χάνεται το εαρινό εξάμηνο» λέει η υπουργός και τονίζει ότι «Μπορεί να καλυφθεί η ύλη στα ΑΕΙ μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης».
Πώς προχωρά η εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Σε ότι αφορά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευσης «Με ταχύτατους ρυθμούς και εντυπωσιακή συμμετοχή υλοποιείται το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για εξ αποστάσεως εκπαίδευση, προκειμένου να διατηρηθεί η επαφή των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία» λέει η κ. Κεραμέως.
Τη Δευτέρα 23 Μαρτίου θα έχει ολοκληρωθεί η κάλυψη του συνόλου των Λυκείων της χώρας και επικεντρώνεται η υλοποίηση την ερχόμενη εβδομάδα στα Γυμνάσια. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θ. Τσούχλος επισημαίνει ότι πρέπει να γίνουν προσπάθειες για να μην έχει προβλήματα το ιντερνετ από την στιγμή που είναι μέσα χιλιάδες μαθητές και καθηγητές ενώ επισήμανε ότι οι εκπαιδευτικοί στηρίζουν το πρόγραμμα με την συμμετοχή τους και πρέπει να αυτοί να στηριχθούν σε περίπτωση που δεν έχουν υπολογιστές Επίσης ο κ. Τσούχλος προτείνει να μην γίνουν γραπτές προαγωγικές εξετάσεις στα γυμνάσια.
Αναλυτικά, το ψηφιακό σχολείο ξεκίνησε, με προτεραιότητα στους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ως εξής: – τη Δευτέρα 16/3, σε Αχαΐα, Ηλεία και Ζάκυνθο, τους νομούς όπου είχε αρχικά ανασταλεί η εκπαιδευτική λειτουργία των σχολείων, την Τρίτη 17/3 επεκτάθηκε σε 16 επιπλέον νομούς: Δράμας, Έβρου, Ροδόπης, Λέσβου, Σάμου, Χίου, Καστοριάς, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Καρδίτσας, Κιλκίς, Πέλλας, Δωδεκανήσου, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας, Λασιθίου, – την Πέμπτη 19/3 σε ακόμα 20: Βοιωτίας Γρεβενών, Εύβοιας, Ημαθίας, Καβάλας, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λευκάδας, Μαγνησίας, Μεσσηνίας, Ξάνθης, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Τρικάλων, Φλώρινας, Φωκίδας, Χαλκιδικής και Χανίων, – την Παρασκευή 20/3 προστέθηκαν άλλοι 10: Αργολίδας, Αρκαδίας, περιοχές της Αττικής, Πιερίας, Σερρών, Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Ηρακλείου, Λάρισας, Πειραιά. Τη Δευτέρα 23/3 εντάσσονται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση οι νομοί Σάμου, Θεσπρωτίας, Κέρκυρας, Θεσσαλονίκης και οι υπόλοιπες περιοχές της Αττικής.
Ενδεικτικά στοιχεία της αθρόας συμμετοχής εκπαιδευτικών και μαθητών: – Την Τρίτη, 17/3, εκπαιδευτικοί δημιούργησαν 1996 ψηφιακές τάξεις και παρέδωσαν διαδικτυακά μαθήματα, ενώ την Τετάρτη, 18/3, πραγματοποιήθηκαν 4198 ψηφιακές τάξεις. – Στις τηλεδιασκέψεις που απευθύνονταν στις ομάδες υποστήριξης των σχολείων, διευθυντές-καθηγητές πληροφορικής και εκπαιδευτικούς με ευχέρεια χρήσης τεχνολογικών μέσων, υπήρξε πάνω από 100% συμμετοχή, π.χ. με 1200 συμμετέχοντες την Πέμπτη όταν οι προσκεκλημένοι ήταν 1130, οι οποίοι προσκάλεσαν με τη σειρά τους και συναδέλφους τους από άλλες περιοχές. – Στις ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων απομακρυσμένων και ακριτικών περιοχών της χώρας, όπως Καστελόριζο, Φούρνοι, Νίσυρος, Τήλος, Ανάφη, Σουφλί.
Όπως δήλωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως: «Το είπαμε, το κάναμε. Εν μέσω μίας πρωτόγνωρης για τη χώρα μας κατάστασης, προχωρήσαμε άμεσα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση μίας καινοτόμου για τα ελληνικά δεδομένα εφαρμογής, που δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά διατηρεί στενή την επαφή των μαθητών με τους εκπαιδευτικούς και το σχολείο».