Στις αρχές Απριλίου 2020 το υπουργείο μεταφορών προχώρησε στη
συγκρότηση τριμελούς συντονιστικής επιτροπής και κοινής ομάδας εργασίας
με σκοπό τον επιχειρησιακό σχεδιασμό για τα σιδηροδρομικά έργα της
επόμενης δεκαετίας, καθώς και την οργανωτική αναδιάρθρωση του ΟΣΕ και
της ΕΡΓΟΣΕ μέσα από την εκπόνηση έγκαιρου Σχεδίου Δράσης που θα
ολοκληρωθεί σε τρείς φάσεις.
Μέχρι το τέλος Μαΐου 2020, ( 1η φάση ) στόχο αποτελεί η διαμόρφωση της λίστας των έργων που θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020-2023 και 2021-2030, με αναφορά στις πηγές χρηματοδότησης, το χρονοδιάγραμμα τους και σχέδιο διαχείρισης κινδύνων που ενδέχεται να εμφανιστούν στο στάδιο της υλοποίησης.
Η σπουδαιότητα της ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ με τα πολλαπλά ανταποδοτικά οφέλη και το χαμηλό κόστος κατασκευής έχει αναδειχθεί σε βάθος χρόνου 15ετίας από μια σειρά δράσεων της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν.ΠΕΛΛΑΣ, συσκέψεων και μελετών του ΟΣΕ αλλά και δεσμεύσεων υλοποίησής τόσο από υπουργικά όσο και πρωθυπουργικά χείλη (Παπανδρέου-Τσίπρας).
Το τελευταίο χρονικό διάστημα ήρθε στη δημοσιότητα το ζήτημα της αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης –Έδεσσας με ανακοινώσεις δημοσιεύματα και σύσκεψη στις 25 Οκτωβρίου στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Δάνη Τζαμτζή.
Χωρίς σε καμιά περίπτωση να υποτιμούμε τη μεγάλη σημασία του εκσυγχρονισμού κα του οδικού δικτύου θα πρέπει να επισημάνουμε πως στο χρονικό διάστημα από τη σύσκεψη της 25ης Οκτωβρίου μέχρι σήμερα το ζήτημα της ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ αγνοήθηκε και απαξιώθηκε πλήρως τόσο από απο τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες και τοπικούς φορείς όσο κοινοβουλευτικούς (πλην εξαιρέσεων).
Η ξεχωριστή σύσκεψη για το σιδηροδρομικό δίκτυο, που είχε δεσμευθεί στις 25 Οκτωβρίου πως θα γίνει άμεσα ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής δεν έγινε ποτέ ενώ αντίστοιχη αδιαφορία επέδειξε και ο Περιφερειάρχης Κ.Μακεδονίας κ.Τζιτζικώστας.
Οι ευθύνες μη υλοποίησης της παραπάνω σιδηροδρομικής σύνδεσης βαρύνουν επιμεριστικά όλους τους παραπάνω.
Θέλουμε να πιστεύουμε πως έστω και την ύστατη στιγμή λίγο πριν την εκπνοή της προθεσμίας θα αναληφθεί κάποια πρωτοβουλία από αυτούς που έχουν την υποχρέωση να το κάνουν ώστε η ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣΥΝΔΕΣΗ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ να ενταχθεί στη λίστα των σιδηροδρομικών έργων που θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020-2023 και 2021-2030 .
Μέχρι το τέλος Μαΐου 2020, ( 1η φάση ) στόχο αποτελεί η διαμόρφωση της λίστας των έργων που θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020-2023 και 2021-2030, με αναφορά στις πηγές χρηματοδότησης, το χρονοδιάγραμμα τους και σχέδιο διαχείρισης κινδύνων που ενδέχεται να εμφανιστούν στο στάδιο της υλοποίησης.
Η σπουδαιότητα της ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ με τα πολλαπλά ανταποδοτικά οφέλη και το χαμηλό κόστος κατασκευής έχει αναδειχθεί σε βάθος χρόνου 15ετίας από μια σειρά δράσεων της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν.ΠΕΛΛΑΣ, συσκέψεων και μελετών του ΟΣΕ αλλά και δεσμεύσεων υλοποίησής τόσο από υπουργικά όσο και πρωθυπουργικά χείλη (Παπανδρέου-Τσίπρας).
Το τελευταίο χρονικό διάστημα ήρθε στη δημοσιότητα το ζήτημα της αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης –Έδεσσας με ανακοινώσεις δημοσιεύματα και σύσκεψη στις 25 Οκτωβρίου στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας Δάνη Τζαμτζή.
Χωρίς σε καμιά περίπτωση να υποτιμούμε τη μεγάλη σημασία του εκσυγχρονισμού κα του οδικού δικτύου θα πρέπει να επισημάνουμε πως στο χρονικό διάστημα από τη σύσκεψη της 25ης Οκτωβρίου μέχρι σήμερα το ζήτημα της ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ αγνοήθηκε και απαξιώθηκε πλήρως τόσο από απο τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες και τοπικούς φορείς όσο κοινοβουλευτικούς (πλην εξαιρέσεων).
Η ξεχωριστή σύσκεψη για το σιδηροδρομικό δίκτυο, που είχε δεσμευθεί στις 25 Οκτωβρίου πως θα γίνει άμεσα ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας Δάνης Τζαμτζής δεν έγινε ποτέ ενώ αντίστοιχη αδιαφορία επέδειξε και ο Περιφερειάρχης Κ.Μακεδονίας κ.Τζιτζικώστας.
Οι ευθύνες μη υλοποίησης της παραπάνω σιδηροδρομικής σύνδεσης βαρύνουν επιμεριστικά όλους τους παραπάνω.
Θέλουμε να πιστεύουμε πως έστω και την ύστατη στιγμή λίγο πριν την εκπνοή της προθεσμίας θα αναληφθεί κάποια πρωτοβουλία από αυτούς που έχουν την υποχρέωση να το κάνουν ώστε η ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣΥΝΔΕΣΗ Π.Ε.ΠΕΛΛΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΜΕΣΩ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ να ενταχθεί στη λίστα των σιδηροδρομικών έργων που θα υλοποιηθούν στο διάστημα 2020-2023 και 2021-2030 .