Όπως είχε αναφέρει πριν μερικές ημέρες σε ανακοίνωσή του ο Βουλευτής Πέλλας της Νέας Δημοκρατίας Λάκης Βασιλειάδης, υπάρχουν θετικές εξελίξεις αναφορικά με το έργο του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκη-Γιαννιτσά-Έδεσσα, ένα «έργο πνοής για την Πέλλα» όπως συχνά αναφέρεται σε αυτό.
Η Διυπουργική Επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα (ΔΕΣΔΙΤ) που συνεδρίασε σήμερα ενέκρινε το έργο «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση της αναβάθμισης του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας) και λειτουργία/συντήρηση του τμήματος Γέφυρας Αξιού Ποταμού-Έδεσσας» και πλέον η αναθέτουσα αρχή -εν προκειμένω το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών- μπορεί να ξεκινήσει τη διαδικασία του διαγωνισμού ώστε να βρεθεί ο ανάδοχος που θα υλοποιήσει το Έργο.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή οδικού δικτύου 9,4 χλμ στο τμήμα Μαυροβούνι-Έδεσσα, 8,9 χλμ στο τμήμα Παράκαμψη Γιαννιτσών, 6,3 χλμ στο τμήμα Παράκαμψη Χαλκηδόνας, την κατασκευή 6 ανισόπεδων κόμβων (σε Μαυροβούνι, Ριζάρι, Γιαννιτσά, Παραλίμνη, Χαλκηδόνα και Ελεούσα), τη λειτουργία και συντήρηση των προαναφερόμενων καθώς και 52,3 χλμ επιπλέον στο τμήμα Αξιού-Έδεσσας. Προβλέπεται διάρκεια κατασκευής 3 έτη και 27 έτη για λειτουργία και συντήρηση. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 360 εκατ. ευρώ.
Το έργο αποτέλεσε προεκλογική δέσμευση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, για την υλοποίηση της οποίας και ο Λάκης Βασιλειάδης προσωπικά έχει εργαστεί με τις δυνάμεις του ώστε να υλοποιηθεί όσο πιο σύντομα γίνεται, και πάντα σε στενή συνεργασία με τον Υπουργό Κώστα Καραμανλή, τον Υφυπουργό Γιώργο Καραγιάννη και τον Περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα.
Με σχετική Επίκαιρη Ερώτησή του στη Βουλή, αμέσως μετά την εκλογή του, φάνηκε η παραπληροφόρηση της προηγούμενης Κυβέρνησης ως προς την ωριμότητα του έργου και δρομολογήθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας οι απαραίτητες μελέτες, ειδικά για το κομμάτι Μαυροβούνι-Έδεσσα.
Στη συνέχεια ακολούθησε ο χαρακτηρισμός του έργου ως «γενικότερης σημασίας για τη χώρα» και η ένταξη στη διαδικασία του Άρθρου 7Α του κώδικα απαλλοτριώσεων, και βεβαίως η ανακοίνωση από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χρηματοδότησης του έργου μέσω της διαδικασίας ΣΔΙΤ.
Συγκεκριμένα, σε όλη αυτή τη μακρά διαδικασία μέχρι σήμερα οι ενέργειές του Λάκη Βασιλειάδη, όπως προκύπτουν και από τις σχετικές ανακοινώσεις του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περιλαμβάνουν:
· Συνάντηση-Ενημέρωση με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών αμέσως μετά τις εκλογές https://bit.ly/3nnpoB7
· Συνάντηση-Ενημέρωση με τον ΓΓ Υποδομών https://bit.ly/3y81Shs
· Κατάθεση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή για να φανεί η αλήθεια και ο σχεδιασμός https://bit.ly/3y9VeYd
· Συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή, όπου φάνηκε η πραγματική κατάσταση του έργου https://bit.ly/3QCOWr2
· Νέα συνάντηση με τον ΓΓ Υποδομών – χαρακτηρισμός του έργου ως εθνικής σημασίας και ένταξη των Παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας στο άρθρο 7α του Κώδικα Απαλοτριώσεων https://bit.ly/3HJ0yVE
· Επαφές με τον Υπουργό και τον ΓΓ Υποδομών & Μεταφορών, τον Περιφερειάρχη και τον Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών Κεντρικής Μακεδονίας https://bit.ly/3Quv2P7
· Συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όπου έθεσα, μεταξύ άλλων, και το θέμα του ΕΟ2 https://bit.ly/3Oxq0j8
· Συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών, όπου ζήτησα τη χρηματοδότηση του έργου από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης https://bit.ly/3HFYQ79
· Επιστολή προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών και τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας όπου τονίζω τον βαρύ «φόρο αίματος» που πληρώνει η Πέλλα λόγω του οδικού της δικτύου https://bit.ly/3HD41VC
· Συνάντηση με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών, για τη χρηματοδότηση του έργου από το Εθνικό Ταμείο Ανάκαμψης https://bit.ly/3n6CrXc
· Ανακοίνωση από τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών της ένταξης του έργου στην ελληνική πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης https://bit.ly/39Dm4hI
· Απάντηση του Αν. Υπουργού Οικονομικών σε επιστολή μου με στατιστικά στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στο υφιστάμενο δίκτυο, τα οποία αξιοποιήθηκαν στη διαπραγμάτευση για τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, παρότι τελικά δεν εγκρίθηκε η χρηματοδότηση https://bit.ly/3y262X9
· Ανακοίνωση από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη της απόφασης για χρηματοδότηση του έργου μέσω της διαδικασίας ΣΔΙΤ https://bit.ly/3xIhJlp
· Συνάντηση-Ενημέρωση με τον ΓΓ Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου & Ιδιωτικού Τομέα https://bit.ly/3beYGHQ
· Νέα συνάντηση-ενημέρωση με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών https://bit.ly/3Ot4Oul
· Νέα συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όπου έθεσα εκ νέου και μεταξύ άλλων το θέμα του ΕΟ2 https://bit.ly/3bfTeEO
Αναφορικά με την εξέλιξη, ο Βουλευτής παραχώρησε την ακόλουθη δήλωση:
«Είναι μια πολύ σημαντική ημέρα για την Πέλλα η σημερινή, καθώς ξεκινάει η διαδικασία υλοποίησης του μεγάλου έργου του Οδικού Άξονα Θεσσαλονίκης-Γιαννιτσών-Έδεσσας. Ένα έργο, το οποίο η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή και αναμένεται να συμβάλει άμεσα στην οδική ασφάλεια των πολιτών και των διερχομένων, στην ανάπτυξη και τη διακίνηση των προϊόντων της Πέλλας. Ένα έργο-χρέος προς τους πολίτες της Πέλλας, η οποία για αρκετά χρόνια αδικήθηκε στον νευραλγικό τομέα των υποδομών. Δεσμευτήκαμε, το υλοποιούμε.»