Σελίδες

About

28 Μαΐου 2015

Οι σχολές και τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας



Ανακοινώθηκε - επιτέλους - από το Υπουργείο Παιδείας η ένταξη των σχολών σε Επιστημονικά Πεδία και οι συντελεστές βαρύτητας των βασικών μαθημάτων κάθε πεδίου...

Μικρές εκπλήξεις έκρυβε αυτή η ανακοίνωση και μερικές αδυναμίες του νέου συστήματος αποκαλύφθηκαν.

Ας δούμε τις σημαντικότερες αλλαγές σε σχέση με όσα ισχύουν τώρα:

Τα τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και τα τμήματα Μουσικών Σπουδών εντάσσονται και στα 5 πεδία.

Οι Αστυνομικές Σχολές εντάσσονται στο 1ο, 2ο και 5ο πεδίο.

Οι Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας γίνονται δύο, αφού εισάγεται και η σχολή πυροσβεστών και, συνεπώς, θα εισάγονται με το σύστημα των πανελληνίων και στην πυροσβεστική και εντάσσονται στο 1ο, 2ο και 5ο πεδίο.

Τα τμήματα Βιολογίας και Γεωπονίας εντάσσονται και στο 2ο και στο 3ο πεδίο.

Αποκλείονται από τις Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων, Ναυτικών Δοκίμων και Ικάρων οι υποψήφιοι από τις Ανθρωπιστικές και τις Οικονομικές Σπουδές.

Η Φωτογραφία εντάσσεται στο 1ο, 2ο και 5ο πεδίο. Η Γραφιστική στο 2ο και 5ο.
Το πλήθος των τμημάτων που περιλαμβάνει το κάθε επιστημονικό πεδίο μπορείτε να δείτε στον πίνακα.

Τα τμήματα Πληροφορικής

Τα τμήματα Πληροφορικής Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Λαμίας και Πειραιά και Χαροκοπείου καθώς και το τμήμα Ψηφιακών Μέσων Πειραιά και Στατιστικής στο ΟΠΑ και στο Πανεπιστήμιο Πειραιά εντάσσονται στο 5ο πεδίο.

Αυτό σημαίνει ότι όποιος θέλει να δηλώσει Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ ή Μαθηματικό και  μία από αυτές τις σχολές, απλά δεν μπορεί. Παράλογο; Ναι.

Θα μπορούσαν οι υποψήφιοι του 5ου πεδίου αντί να εξετάζονται στη Βιολογία Γενικής Παιδείας, που οδηγεί στα παραϊατρικά ΤΕΙ όπου δεν θα υπάρχουν θέσεις στην πράξη και που απαιτούν γνώσεις φυσικής και χημείας που δεν έχουν όσοι προέρχονται από τις οικονομικές σπουδές, να εξετάζονται στη Φυσική Κατεύθυνσης που θα διδάσκονταν αντί Ιστορίας Κατεύθυνσης και να επιλέγουν το Μαθηματικό για παράδειγμα.

Αντίστοιχα οι υποψήφιοι από τη θετική ομάδα προσανατολισμού να είχαν τη δυνατότητα να εξετάζονται στην πληροφορική (που θα διδάσκονται έτσι κι αλλιώς) και να διεκδικούν θέσεις στα τμήματα πληροφορικής.

Είναι, πιστεύω, προφανές ότι χρειαζόταν περισσότερη μελέτη το εγχείρημα του νέου εξεταστικού συστήματος.

Ανακοινώθηκαν ακόμη και οι συντελεστές βαρύτητας ανά ομάδα προσανατολισμού και ανά επιστημονικό πεδίο, χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις ή «ανορθογραφίες».

Δεν ανακοινώθηκε ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, που από ότι φαίνεται δεν θα διαφέρει από τον υπάρχοντα.

Γιατί αφού δεν θα διαφέρει δεν ανακοινώθηκε και αυτός, ώστε να έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα;