Πριν λίγες ημέρες κυβερνητικοί παράγοντες διέρρεαν πως γίνεται μελέτη για ένα νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας το οποίο, διατείνονται, πως θα είναι πιο δίκαιο.
Λίγα 24ωρα αργότερα, πριν καλά καλά γίνει γνωστό το σχέδιο της Κυβέρνησης, υπήρξε ενημέρωση από το ΥΠΟΙΚ πως οι όποιες αλλαγές θα εφαρμοστούν από του χρόνου -το 2016 δηλαδή- και πως φέτος η καταβολή των τελών θα γίνει με βάση το υπάρχον σύστημα.
Την Παρασκευή 9/10, ωστόσο, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης, άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να έχουμε από φέτος αλλαγές!
«Στα τέλη κυκλοφορίας είναι δεδομένο το ότι κάνουμε και θα έχουμε πολύ μικρές διαφοροποιήσεις, αλλά δεν είμαστε έτοιμοι να το πούμε» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αλεξιάδης, ενώ δεν απομένει ούτε ένας μήνας για την ανάρτηση στο Τaxisnet των σχετικών ειδοποιητηρίων προς τους ιδιοκτήτες οχημάτων.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Mega, αυτό που εκτιμάται ότι μπορεί να γίνει είναι μια αύξηση τελών για νέα Ι.Χ. (μετά από 2010) με υψηλότερες εκπομπές ρύπων και μια λελογισμένη μείωση για παλαιότερα Ι.Χ. (πριν 2010) με μικρομεσαία κυβικά εκατοστά.
Η αφετηρία του προβληματισμού είναι ότι για παράδειγμα ένα νέο 3λιτρο τζιπ με εκπομπές 189 γραμ./χλμ έχει Τέλη 482 ευρώ, ενώ ένα αντίστοιχο παλαιότερο μοντέλο 880 ευρώ.
Όσον αφορά στα παλαιότερα Ι.Χ.από 1.072 ως 1.739 κ.ε., τα Τέλη τους κυμαίνονται από 135 ως 265 ευρώ, που θεωρούνται κατά περίπτωση υπερβολικά.