About

21 Ιανουαρίου 2018

Ο λαός λέει «όχι» στην χρήση του όρου «Μακεδονία» για την ΠΓΔΜ...Σε ευχαριστω ΘΕΕ μου που με αξιωσες να το ζησω για δευτερη φορα.

Το ογκώδες συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης και ο παλμός της διαδήλωσης δεν αφήνουν περιθώρια ερμηνειών και εκφράζουν τα ευρήματα των μετρήσεων των τάσεων της κοινής γνώμης που έχουν δει το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες εβδομάδες.


Ανατρέχοντας στην πολύ πρόσφατη δημοσκόπηση δημοσκόπηση που διεξήγαγε το zougla.gr, παρατηρεί κανείς πως το συντριπτικό ποσοστό της κοινωνίας και όχι μόνον του βορειοελλαδικού χώρου, τάσσεται κατά της χρήσης του όρου «Μακεδονία» στην ονομασία της ΠΓΔΜ.

Το ποσοστό αυτό που αγγίζει το 80% είναι διαστρωματικό και η τάση αυτή παρατηρείται σε όλες τις ηλικίες και σε όλα τα διαμερίσματα της χώρας. Σε ανάλογα αποτελέσματα φτάνουν και άλλες μετρήσεις της κοινής γνώμης οι οποίες διεξάγονται με συμβατικό τρόπο, αλλά που δείχνουν και αυτές, ότι η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν συμφιλιώνεται αλλά και δεν πρόκειται να πεισθεί, πως η χρήση του ονόματος «Μακεδονία» για την ονομασία της FYROM θα ήταν μία σωστή λύση.

Εκ των πραγμάτων λοιπόν δημιουργείται ένα σοβαρό πολιτικό θέμα που αφορά την διαχείριση των διμερών επαφών Αθήνας- Σκοπίων, αλλά και τη διεθνή διαδικασία που ακολουθείται δια του μεσολαβητή Μάθιου Νίμιτς. Παρατηρείται μία έντονη αμηχανία, τόσο σε κυβερνητικό επίπεδο, όσο και στην αξιωματική αντιπολίτευση, αλλά και στα άλλα κόματα, εμπρός στο τείχος άρνησης που έχει υψώσει η ελληνική κοινωνία απέναντι στην διαδικασία του ονοματολογικού.

Ήδη κατά την διάρκεια των τελευταίων ημερών ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας , μιλώντας στην Κεντρική Επιτροπή του |ΣΥΡΙΖΑ, προσπάθησε να πείσει το κομματικό του κοινό, για το θεωρητικό πλαίσιο εντός του οποίου κινείται η ελληνική διπλωματία για την επίλυση της εκκρεμότητας με την ΠΓΔΜ.

Ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρώντας να κατευνάσει αντιρρήσεις και εντός του κόμματός του αλλά και στην κοινωνία, αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ομιλίας του στο ζήτημα του αλυτρωτισμού και άρα, στην αλλαγή όλων εκείνων των σημείων του Συντάγματος της ΦΥΡΟΜ που κάνουν λόγο για αλυτρωτικές προσδοκίες, καθώς και σε άλλα σημαντικά σημεία, όπως το όνομα της καταγωγής, το όνομα της γλώσσας ακόμη και το όνομα της τοπικής Εκκλησίας.