Σελίδες

About

02 Δεκεμβρίου 2019

Συμμετοχή της Κεραμίστριας της ΔΗ.Κ.Ε.Π.Α.Π. Αγγελικής Παπαδοπούλου σε έκθεση στο Παρίσι

Η έκθεση με τίτλο: «Πέντε Έλληνες Κεραμίστες στο Παρίσι», με πέντε εκ των πιο αναγνωρισμένων ελλήνων κεραμιστών που δρουν κι εργάζονται στην Ελλάδα, θα πραγματοποιηθεί από τις 28 Νοεμβρίου έως τις 8 Δεκεμβρίου 2019 στο Petit Espace του 10ου διαμερίσματος στο Παρίσι της Γαλλίας.

Στους πέντε κεραμίστες συμπεριλαμβάνεται και συμμετέχει στην έκθεση η Αγγελική Παπαδοπούλου από τα Γιαννιτσά (Εκπαιδεύτρια Κεραμικής στο ΚΔΑΠ-ΑΜΕΑ της ΔΗ.Κ.Ε.Π.Α. Πέλλας), η οποία είναι μία από τις πιο γνωστές δημιουργούς κεραμικών κοσμημάτων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.
Τα έργα των Γιώργου Βαβάτση, Χαρούλας Κοροπούλη, Ιωσηφίνας Κοσμά, Αγγελικής Παπαδοπούλου και Ηλία Χριστόπουλου έχουν κατά καιρούς παρουσιασθεί σε πολυάριθμες εκθέσεις στην Ελλάδα αλλά επίσης και στην Μεγάλη Βρετανία, Ισπανία, Τουρκία, Κορέα, Κίνα καθώς και σε πολλές άλλες χώρες, αλλά σχεδόν ποτέ στη Γαλλία.
Οι συγκεκριμένοι πέντε κεραμίστες επιλέχθηκαν λόγω των διακριτικών γνωρισμάτων και του αναγνωρίσιμου χαρακτήρα των έργων τους. Στο σύνολό τους αθροιστικά αντιπροσωπεύουν την αυθεντικότητα, την πρωτοτυπία και την ποικιλότητα των διαφορετικών υφών, τεχνοτροπιών και καλλιτεχνικών προσεγγίσεων που συνυπάρχουν στην σύγχρονη ελληνική κεραμική.
Κοινό τους στοιχείο ωστόσο είναι ο σεβασμός τους στις παραδοσιακές τεχνικές του τροχού αλλά και της χειροποίητης φόρμας, όπως και η θεμιώδης επικέντρωση στη φύση και στη χρήση του πηλού ως βασικού υλικού δημιουργίας. Επιπλέον μοιράζονται όλοι τους την ίδια αγάπη για το ελληνικό τοπίο, τα βουνά, τη γη, τη θάλασσα και τον ήλιο.
Η ελληνική φύση είναι αυτή που αποτελεί βασική πηγή έμπνευσης για πολλές από τις φόρμες, τους χρωματισμούς και τις υφές των έργων τους. Μέσα από όλα αυτά τα στοιχεία συνδέονται πρωταρχικά με τρόπο φυσικό, και συνάμα ζωτικό, με την αρχαιότητα, συνεχίζοντας και διαιωνίζοντας αδιάκοπα την κεραμική τέχνη στον ίδιο τόπο, με το ίδιο φως, όπως και οι μακρινοί τους πρόγονοι των κλασσικών και προϊστορικών χρόνων.
Η Αγγελική Παπαδοπούλου
Οι φόρμες, οι χρωματισμοί και οι γραμμές των κοσμημάτων της Αγγελικής Παπαδοπούλου έχουν ως πηγή έμπνευσης αρχαιοελληνικά δοχεία, σχηματισμούς και μορφές του ελληνικού τοπίου καθώς και μια προσωπική της μετάφραση της ελληνικής θάλασσας.
Όλα αυτά τα στοιχεία μεταπλάθονται από την ιδιοσυγκρασιακή αυτή καλλιτέχνη σε εκλεπτυσμένους, συχνά ασαφείς και φαινομενικά αφηρημένους σχηματισμούς, στους οποίους ωστόσο παραμένει ευδιάκριτη και δυναμικά αισθητή η γήινη προέλευση και η ρευστή τους φύση.
Φορώντας κανείς τα κοσμήματα της Παπαδοπούλου, επανασυνδέεται με τρόπο ανεπαίσθητα λεπτό, με αρχέγονα στοιχεία, όπως η φωτιά, η γη, το νερό, καθώς και με την κληρονομιά των αρχαίων δημιουργών κεραμικών έργων, των οποίων τις τεχνικές αναβιώνει.
Η ίδια αναφερόμενη στο έργο της, λέει τα εξής: «Αρκετά εκ των κοσμημάτων μου εμπνέονται από το κεραμικό αγγείο ως χώρο αποθήκευσης του λαδιού, ξεκινώντας από τους μικρούς αλάβαστρους που κρεμούσαν στο λαιμό τους οι αθλητές της κλασσικής αρχαιότητας και φθάνοντας ως τους τεράστιους πίθους που αποθήκευαν την παραγωγή του λαδιού. Οι πρόσφατές μου δημιουργίες, που παρουσιάστηκαν στους Παξούς το καλοκαίρι του 2019, είναι κοσμήματα φτιαγμένα με την χαρακτηριστική τεχνική που κυριαρχεί και στο υπόλοιπο εικαστικό μου έργο. Πρόκειται δηλαδή κυρίως για χειροποίητους κενούς κεραμικούς σωλήνες στο χρώμα της αργίλου, αλλά και όχι μόνο, που λειτουργούν ως περίγραμμα της φόρμας. Επάνω σε αυτόν τον ελάχιστο τόπο επιλέγω να χαράξω την λαϊκή ερωτική φράση - προτροπή «βάλε λάδι κι έλα βράδυ» καθώς και την αρχαιοελληνική ρήση "οίνος ευφραίνει καρδίαν". Έτσι το κόσμημα γίνεται... ερωτικό κάλεσμα και ευχή για καλή ζωή. Η σειρά των κοσμημάτων μου που εμπνέονται από τη θάλασσα είναι κατασκευασμένη από φίνα πορσελάνη και πιγμέντι κοβαλτίου. Η κίνηση της θάλασσας εκφράζεται σε ένα κομμάτι μικρής, εύπλαστης γης. Τα κεραμικά μου κοσμήματα, είναι στο σύνολό τους δεμένα με ιδιαίτερο τρόπο, με οικολογικά βαμβακερά νήματα και δερμάτινα κορδόνια, τίποτε αχρείαστο ή παραπανίσιο, όπως δηλαδή υπήρξε η ιστορία της ζωής των ανθρώπων του λαδιού και της θάλασσας στην Ελλάδα».