Σελίδες

About

19 Μαρτίου 2015

Γιάννης Σηφάκης στη Βουλή : Η κατασκευή της κάθετης στην Εγνατία Οδό από την Πέλλα είναι σοβαρό θέμα δημοκρατίας και ισοπολιτείας

Να αρθεί σταδιακά η συγκοινωνιακή απομόνωση της Πέλλας
Αποτέλεσμα εικόνας για γιαννης σηφακηςΜε παρέμβαση του στην Βουλή στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, παρόντος του Υπουργού Ανάπτυξης …. κ. Σταθάκη Γιώργου, ο Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Πέλλας Γιάννης Σηφάκης έθεσε το θέμα της καθέτου προς την Εγνατία Οδό από την Πέλλα, δηλαδή του οδικού τμήματος Σεβαστειανά- Νάουσα- Μέση Ημαθίας. Η συζήτηση αφορούσε τις συμβάσεις λειτουργίας και συντήρησης της Εγνατίας οδού και των καθέτων με την παρουσία πλή του Υπουργού και της Διοίκησης της ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ.
Στην απάντηση του ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι σταδιακά με τα έσοδα από τα διόδια, που θα αναπροσαρμοστούν για να μειώσουν την επιβάρυνση των πολιτών και θα μετατραπούν σε ηλεκτρονικά και αναλογικά, καθώς και από άλλα χρηματοδοτικά εργαλείας ( Νέο ΕΣΠΑ κλπ) θα ολοκληρωθόύν οι κάθετοι άξονες που έχουν ξεκινήσει και θα προγραμματιστούν και άλλοι αναγκαίοι που ακόμη είναι σε μελετητικό επίπεδο.
Η παρέμβαση του Γιάννης Σηφάκη είναι η ακόλουθη:

Συζητώντας για την Εγνατία Οδό και τις καθέτους της δεν μπορώ να μην εκφράσω το παράπονο, αν όχι την αγανάκτηση, των πολιτών της Πέλλας γιατί είναι η μόνη Περιφερειακή Ενότητα της Κεντρικής Μακεδονίας χωρίς καλή και ασφαλή πρόσβαση στην Εγνατία Οδό, χωρίς κάθετο άξονα στην Εγνατία. Και αυτό παρότι η χάραξη της αρχαίας Εγνατίας διέσχιζε την Πέλλα από την μια μεριά της ως την άλλη. Το γεγονός αυτό έχει σημαντικές επιπτώσεις στην ένταση του αναπτυξιακού ελλείμματος της σε συνδυασμό με την ουσιαστική απομόνωση της από όλους τους συγκοινωνιακούς άξονες. Δεν έχει ολοκληρωθεί η Εθνική Οδός Χαλκηδώνας- Όρια Ν. Φλώρινας ( υπολείπονται 3 τμήματα), δεν υπάρχει προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση της Πέλλας με την Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών, ούτε έξοδος της Πέλλας προς τον Βορρά ( τουλάχιστον με βελτίωση των γεωμετρικών στοιχείων των οδικών αξόνων προς τα υπάρχοντα τελωνεία από διπλανές Περιφερειακές Ενότητες).
Όσον αφορά την μελέτη της κάθετης προς την Εγνατία το τμήμα Σεβαστειανά- Α/Κ Νάουσας- Νάουσα έχει μελετητική ωριμότητα αλλά το τμήμα Νάουσα- Μέση Ημαθίας- Α/Κ Εγνατίας δεν έχει ακόμη μελέτη.
Κε Υπουργέ, πιστεύω ότι μετά την επιτυχή , ελπίζουμε, έκβαση της σκληρής διαπραγμάτευσης που κάνει η κυβέρνηση με τους δανειστές, όταν ξεκινήσει η ανάπτυξη, ο κάθετος αυτός άξονας είναι έργο πρώτης προτεραιότητας και για την ασφαλή και γρήγορη μεταφορά των δυναμικών αγροτικών προϊόντων της Πέλλας ( που συμβάλλουν σημαντικά στο εξαγωγικό εμπόριο της χώρας) αλλά και των πολιτών αποκαθιστώντας έτσι στους πολίτες της Πέλλας της αίσθηση δικαιοσύνης και ισοπολιτείας.
Η κάθετη αυτή οδός είναι ζωτικής σημασίας για την Πέλλα καθόσον από επίσημα στατιστικά στοιχεία προκύπτει ότι σε όποια Περιφερειακή Ενότητα δεν υφίσταται εύκολη πρόσβαση προς την Εγνατία Οδό διευρύνεται σημαντικά το αναπτυξιακό της έλλειμμα.