Ευρεία σύσκεψη για την προώθηση δύο σημαντικών και αλληλένδετων
αναπτυξιακών έργων, του ενιαίου έργου των παρακάμψεων Γιαννιτσών και
Χαλκηδόνας και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου
Θεσσαλονίκης-Σκύδρας-Έδεσσας-Φλώρινας (νέο τμήμα Άδενδρο-Σκύδρα) μέσω
Γιαννιτσών και με προσθήκη κλάδου προς Αριδαία, πραγματοποιήθηκε σήμερα
(15/4/15) στην αίθουσα συσκέψεων του Διοικητηρίου, στην Έδεσσα, έδρα της
Π.Ε. Πέλλας.
Τη συνάντηση συντόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, ενώ επίσης παραβρέθηκαν ο Bουλευτής Πέλλας κ. Γιάννης Σηφάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας κ. Στέφανος Μπίρος, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κκ. Μαρία Ζωγράφου, Λάκης Βασιλειάδης και Πέτρος Ζέρζης, οι τέσσερις Δήμαρχοι Πέλλας κκ. Αικατερίνη Ιγνατιάδου, Γρηγόριος Στάμκος, Δημήτριος Γιάννου και Δημήτριος Μπίνος, ο Δήμαρχος Αμυνταίου κ. Κώστας Θεοδωρίδης, οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων Πέλλας και Φλώρινας αντίστοιχα κκ. Ιορδάνης Τσώτσος και Σάββας
Σαπαλίδης, ο κ. Σωκράτης Βόλτσης και η κα. Κατερίνα Ζήνα εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πέλλας, στελέχη υπηρεσιών, εκπρόσωποι των μέσων ενημέρωσης και πολίτες.
Η συνάντηση ξεκίνησε με συνοπτική παρουσίαση των σημαντικών ενεργειών που έχουν γίνει, για την προώθηση των έργων, μέχρι σήμερα από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη. Ο κ. Θεοδωρίδης τόνισε ότι υπάρχει θετική εξέλιξη στην ενταξιακή πορεία του ενιαίου έργου των δύο παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας που παρουσιάζει πλήρη μελετητική ωριμότητα. Το έργο εντάχθηκε, με το ποσό του 1.000.000,00 ευρώ, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με θετική εισήγηση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» και συνολικό προϋπολογισμό 225.000.000,00 ευρώ.
Για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης, υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, ότι υπάρχει αρκετή πρόοδος, αφού έχει ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας η οποία αναδεικνύει τον αναπτυξιακό χαρακτήρα και την ανταποδοτικότητά του και χρειάζεται να ανατεθεί η οριστική μελέτη, ώστε να προχωρήσει η ένταξη και χρηματοδότησή του. Τα δύο έργα, τόνισε ο κ. Θεοδωρίδης, είναι σημαντικά για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της περιοχής, είναι διαπεριφερειακού χαρακτήρα και εξασφαλίζουν πρόσβαση στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, μέσω της ΠΑΘΕ και Εγνατίας Οδού, ενώ για την προώθησή τους υπάρχει ευρεία κοινωνική συναίνεση και συνεργασία.
Ακολούθως, το λόγο πήρε ο Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας κ. Στέφανος Μπίρος ο οποίος τόνισε ότι ο συγκεκριμένος άξονας αποτελεί την ιστορική διαδρομή μετακίνησης και εμπορικών συναλλαγών των πόλεων της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, ενώ δημιουργεί μία σημαντική προοπτική για την ανάπτυξη στη διασυνοριακή περιοχή των Βαλκανίων και με τις γείτονες χώρες Αλβανία και FYROM (η FYROM ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό του σιδηροδρομικού της δικτύου μέχρι τα σύνορα με την Ελλάδα).
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας κ. Σαπαλίδης τόνισε ότι στην ευρύτερη περιοχή της Κορυτσάς και Μοναστηρίου υπάρχει μία δυναμική αγορά 500.000 κατοίκων περίπου που βελτιώνεται συνεχώς το βιοτικό και οικονομικό τους επίπεδο, ενώ, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πέλλας κ. Τσώτσος τόνισε ότι έχουν χαθεί αρκετές «ευκαιρίες» στο παρελθόν για την ολοκλήρωση των έργων και χρειάζεται
καλύτερος συντονισμός και συνεργασία για την προώθηση των έργων που είναι πρώτης αναπτυξιακής προτεραιότητας.
Ο Βουλευτής Πέλλας κ. Γιάννης Σηφάκης τόνισε τα οφέλη που θα προκύψουν για την περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομία από την υλοποίηση των δύο μεγάλων έργων και ανέφερε το παράδειγμα της Κορίνθου η οποία, με τη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου, έχει κατακόρυφη αύξηση μετακινήσεων ατόμων και εμπορικών συναλλαγών με την Αθήνα. Ένας πρόχειρος προϋπολογισμός για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης είναι της τάξης των 145.000.000,00 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται οι απαλλοτριώσεις ενώ, όπως ανέφερε ο ειδικός εμπειρογνώμων σε θέματα κατασκευής σιδηροδρομικών δικτύων κ. Αριστείδης Σταθάκης, η υλοποίηση είναι σχετικά εύκολη καθώς το μεγαλύτερο τμήμα είναι πεδινό ενώ το τμήμα από Σκύδρα μέχρι και Φλώρινα υπάρχει.
Οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πέλλας κκ. Σωκράτης Βόλτσης και Κατερίνα Ζήνα, τόνισαν τη σημασία της κοινωνικής συμμαχίας ώστε να «σπάσουν τα τείχη της απομόνωσης για την περιοχή» καθώς, επίσης, και τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη του προαστιακού σιδηροδρόμου, ιδιαίτερα σήμερα που είναι εμφανή τα σημάδια της «κλιματικής αλλαγής».
Για τις προσεχείς ημέρες δρομολογείται η πραγματοποίηση συνάντησης με τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των τοπικών πολιτικών, παραγωγικών και κοινωνικών φορέων. Εξάλλου, τόσο οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι που ήταν παρόντες, όσο και οι Δήμαρχοι αναγνώρισαν την αναπτυξιακή σημασία των δύο αλληλένδετων έργων και δεσμεύτηκαν για τη συνεργασία και συμμετοχή στην παρακολούθηση των εξελίξεων για τη χρηματοδότηση και κατασκευή τους.
Τη συνάντηση συντόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας κ. Θεόδωρος Θεοδωρίδης, ενώ επίσης παραβρέθηκαν ο Bουλευτής Πέλλας κ. Γιάννης Σηφάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας κ. Στέφανος Μπίρος, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κκ. Μαρία Ζωγράφου, Λάκης Βασιλειάδης και Πέτρος Ζέρζης, οι τέσσερις Δήμαρχοι Πέλλας κκ. Αικατερίνη Ιγνατιάδου, Γρηγόριος Στάμκος, Δημήτριος Γιάννου και Δημήτριος Μπίνος, ο Δήμαρχος Αμυνταίου κ. Κώστας Θεοδωρίδης, οι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων Πέλλας και Φλώρινας αντίστοιχα κκ. Ιορδάνης Τσώτσος και Σάββας
Σαπαλίδης, ο κ. Σωκράτης Βόλτσης και η κα. Κατερίνα Ζήνα εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πέλλας, στελέχη υπηρεσιών, εκπρόσωποι των μέσων ενημέρωσης και πολίτες.
Η συνάντηση ξεκίνησε με συνοπτική παρουσίαση των σημαντικών ενεργειών που έχουν γίνει, για την προώθηση των έργων, μέχρι σήμερα από τον Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας κ. Θεόδωρο Θεοδωρίδη. Ο κ. Θεοδωρίδης τόνισε ότι υπάρχει θετική εξέλιξη στην ενταξιακή πορεία του ενιαίου έργου των δύο παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας που παρουσιάζει πλήρη μελετητική ωριμότητα. Το έργο εντάχθηκε, με το ποσό του 1.000.000,00 ευρώ, στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με θετική εισήγηση της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» και συνολικό προϋπολογισμό 225.000.000,00 ευρώ.
Για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης, υπογράμμισε ο Αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, ότι υπάρχει αρκετή πρόοδος, αφού έχει ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας η οποία αναδεικνύει τον αναπτυξιακό χαρακτήρα και την ανταποδοτικότητά του και χρειάζεται να ανατεθεί η οριστική μελέτη, ώστε να προχωρήσει η ένταξη και χρηματοδότησή του. Τα δύο έργα, τόνισε ο κ. Θεοδωρίδης, είναι σημαντικά για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της περιοχής, είναι διαπεριφερειακού χαρακτήρα και εξασφαλίζουν πρόσβαση στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, μέσω της ΠΑΘΕ και Εγνατίας Οδού, ενώ για την προώθησή τους υπάρχει ευρεία κοινωνική συναίνεση και συνεργασία.
Ακολούθως, το λόγο πήρε ο Αντιπεριφερειάρχης Φλώρινας κ. Στέφανος Μπίρος ο οποίος τόνισε ότι ο συγκεκριμένος άξονας αποτελεί την ιστορική διαδρομή μετακίνησης και εμπορικών συναλλαγών των πόλεων της Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας, ενώ δημιουργεί μία σημαντική προοπτική για την ανάπτυξη στη διασυνοριακή περιοχή των Βαλκανίων και με τις γείτονες χώρες Αλβανία και FYROM (η FYROM ολοκληρώνει τον εξηλεκτρισμό του σιδηροδρομικού της δικτύου μέχρι τα σύνορα με την Ελλάδα).
Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας κ. Σαπαλίδης τόνισε ότι στην ευρύτερη περιοχή της Κορυτσάς και Μοναστηρίου υπάρχει μία δυναμική αγορά 500.000 κατοίκων περίπου που βελτιώνεται συνεχώς το βιοτικό και οικονομικό τους επίπεδο, ενώ, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πέλλας κ. Τσώτσος τόνισε ότι έχουν χαθεί αρκετές «ευκαιρίες» στο παρελθόν για την ολοκλήρωση των έργων και χρειάζεται
καλύτερος συντονισμός και συνεργασία για την προώθηση των έργων που είναι πρώτης αναπτυξιακής προτεραιότητας.
Ο Βουλευτής Πέλλας κ. Γιάννης Σηφάκης τόνισε τα οφέλη που θα προκύψουν για την περιφερειακή ανάπτυξη και οικονομία από την υλοποίηση των δύο μεγάλων έργων και ανέφερε το παράδειγμα της Κορίνθου η οποία, με τη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου, έχει κατακόρυφη αύξηση μετακινήσεων ατόμων και εμπορικών συναλλαγών με την Αθήνα. Ένας πρόχειρος προϋπολογισμός για το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης είναι της τάξης των 145.000.000,00 ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνονται οι απαλλοτριώσεις ενώ, όπως ανέφερε ο ειδικός εμπειρογνώμων σε θέματα κατασκευής σιδηροδρομικών δικτύων κ. Αριστείδης Σταθάκης, η υλοποίηση είναι σχετικά εύκολη καθώς το μεγαλύτερο τμήμα είναι πεδινό ενώ το τμήμα από Σκύδρα μέχρι και Φλώρινα υπάρχει.
Οι εκπρόσωποι της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Πέλλας κκ. Σωκράτης Βόλτσης και Κατερίνα Ζήνα, τόνισαν τη σημασία της κοινωνικής συμμαχίας ώστε να «σπάσουν τα τείχη της απομόνωσης για την περιοχή» καθώς, επίσης, και τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη του προαστιακού σιδηροδρόμου, ιδιαίτερα σήμερα που είναι εμφανή τα σημάδια της «κλιματικής αλλαγής».
Για τις προσεχείς ημέρες δρομολογείται η πραγματοποίηση συνάντησης με τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη με τη συμμετοχή εκπροσώπων όλων των τοπικών πολιτικών, παραγωγικών και κοινωνικών φορέων. Εξάλλου, τόσο οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι που ήταν παρόντες, όσο και οι Δήμαρχοι αναγνώρισαν την αναπτυξιακή σημασία των δύο αλληλένδετων έργων και δεσμεύτηκαν για τη συνεργασία και συμμετοχή στην παρακολούθηση των εξελίξεων για τη χρηματοδότηση και κατασκευή τους.