Πολύ επιτυχημένη για τον κοινό αγώνα η σύσκεψη των Αντιπεριφερειαρχών
Πέλλας και Φλώρινας, όλων των Δημάρχων Πέλλας και Φλώρινας, των
προέδρων των Επιμελητηρίων, του ΤΕΕ Πέλλας, εκπροσώπου του δικτύου
πολιτών για τον σιδηρόδρομο και άλλων φορέων που πραγματοποιήθηκε σήμερα
στην Έδεσσα με πρωτοβουλία της Αντιπεριφέρειας Πέλλας μετά από αίτημα
του Βουλευτή Πέλλας Γιάννη Σηφάκη.
Πάνδημο αίτημα Πέλλας και Φλώρινας η χρηματοδότηση των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών και η ανάθεση της οριστικής μελέτης του προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης-Γιαννιτσών-Έδεσσας- Φλώρινας ( νέο τμήμα Άδενδρο-Χαλκηδώνα-Γιαννιτσά- Σκύδρα- Αριδαία)
Θα γίνει αίτημα με υπογραφή όλων και κοινή συνάντηση όλων των πολιτικών παραγόντων των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων με τον Υπουργό Οικονομίας κ. Σταθάκη και τον Αν. Υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη
Η εισήγηση του Γιάννη Σηφάκη στην ευρεία σύσκεψη :
Κύριοι Αντιπεριφερειάρχες Πέλλας και Φλώρινας, κύριοι Δήμαρχοι Πέλλας και Φλώρινας, κύριοι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, Κε πρόεδρε του ΤΕΕ Πέλλας, Κε εκπρόσωπε του δικτύου πολιτών για τον σιδηρόδρομο, Κυρίες και Κύριοι,
1. Η χώρα μας, όπως γνωρίζετε, καταβάλει πολύ μεγάλη προσπάθεια με σκληρή διαπραγμάτευση για να ξεφύγει από τον ασφυκτικό κλοιό της λιτότητας, να ξεκινήσει η ανάπτυξη με σεβασμό στην λαϊκή κυριαρχία. Η επιτυχημένη έκβαση αυτής της διαπραγμάτευσης θα έχει, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, καθοριστική επίπτωση στην πορεία της ανάπτυξης ολόκληρης της χώρας άρα και της Πέλλας και της Φλώρινας. Θεωρώ ότι καθήκον όλων μας, σε αυτή τη φάση, είναι να προετοιμαζόμαστε για την στιγμή που θα ξεκινήσει η ανάπτυξη ωριμάζοντας απαραίτητα έργα για να αποκτήσουν μελετητική ωριμότητα για την ένταξη τους σε χρηματοδοτικά εργαλεία, το ΣΕΣ 2014-2020 και άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα.
2. Η ανάπτυξη στην Πέλλα και εν πολλοίς και στην Φλώρινα σίγουρα πρέπει να κινηθεί κυρίως σε τέσσερεις άξονες :
* Σε μέτρα που να συμβάλουν στην άρση της φτωχοποίησης των κοινωνικών ομάδων που υπέφεραν από τις πολιτικές των κυβερνήσεων ιδιαίτερα τα πέντε τελευταία χρόνια
* σε έργα άρσης της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας από τους κεντρικούς συγκοινωνιακούς άξονες ( αντίστοιχα στην Φλώρινα στην βελτίωση των προσβάσεων της)
* στην κατασκευή υποδομών για την άρδευση των αγροκτημάτων και τα αντιπλημμυρικά έργα
* στην κατασκευή έργων τουριστικών και πολιτιστικών υποδομών
3. Σήμερα είμαστε εδώ για να συντονίσουμε την δράση μας για τον δεύτερο άξονα από αυτούς που προαναφέρθηκαν, δηλαδή για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας και της ουσιαστικής βελτίωσης των προσβάσεων στην Φλώρινα.
Όπως γνωρίζετε η Πέλλα είναι ο μοναδικός Νομός της Κεντρικής Μακεδονίας που δεν έχει καμιά καλή οδική πρόσβαση σε κανέναν από τους βασικούς συγκοινωνιακούς άξονες. Δεν έχει ολοκληρωθεί η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης -Χαλκηδώνας- Γιαννιτσών- Σκύδρας- Έδεσσας- Φλώρινας- Νίκης- Κρυσταλοπηγής, δεν υπάρχει από την Πέλλα κάθετη στην Εγνατία οδό, δεν υπάρχει έξοδος στον Βορρά ή έστω καλή πρόσβαση σε κάποια από τις υφιστάμενες εξόδους από τις γειτονικές Περιφερειακές Ενότητες
Τι έχουμε μέχρι τώρα; Είναι μελετητικά ώριμο έργο μόνο η οδική παράκαμψη Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών συνολικού προϋπολογισμού 220 εκ €. Περιμένει την ένταξη του σε χρηματοδοτικό εργαλείο και φυσικά πρέπει να αντιμετωπίζεται ως έργο πρώτης προτεραιότητας. Είχε μάλιστα και εξασφαλισμένη πίστωση 120 εκ € τα οποία, όπως γνωρίζετε, μεταφέρθηκαν αυθαίρετα αλλού από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τα άλλα τμήματα δεν έχουν ακόμη την ωριμότητα που απαιτείται και βέβαια πρέπει να βρεθεί τρόπος να την αποκτήσουν το συντομότερο δυνατό.
4. Στα πλαίσια αυτά η ωρίμανση του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης- Γιαννιτσών-Έδεσσας – Φλώρινας και της παράκαμψης Σκύδρα- Αριδαία είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ανάπτυξη Πέλλας και Φλώρινας, θα έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στην οικονομική ζωή των δυο Περιφερειακών Ενοτήτων.
Είναι βέβαιο ότι θα διαρρήξω ανοιχτές πόρτες αν προσπαθήσω να επιχειρηματολογήσω για την επίδραση του προαστιακού σιδηρόδρομου στις περιοχές που έχουν την τύχη να τον απολαμβάνουν. Αρκεί να δει κανείς την Κόρινθο που έχει γίνει προάστιο της Αθήνας και έχει πολλαπλασιαστεί ο πληθυσμός της, έχει αποκτήσει πολύ μεγάλη αξία η γή, τα ακίνητα κλπ. Και οι περισσότεροι σίγουρα έχουμε επισκεφτεί Ευρωπαϊκές πόλεις που η ύπαρξη προαστιακού σιδηροδρόμου έχει επιδράσει καθοριστικά στην ανθρωπογεωγραφία και στην χωροθέτηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων.
Ακόμη η αναγκαιότητα να μελετηθεί και κατασκευαστεί η προαστιακή σύνδεση μέσω Γιαννιτσών σε σχέση με την σημερινή κατάσταση είναι πασιφανής όταν με την κατασκευή της το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Έδεσσα θα γίνεται σε 40’-45’ όταν τώρα είναι 1 ώρα και 30’.
Η κατασκευή της γραμμής θα εξασφαλίσει φτηνή , γρήγορη, ασφαλή και περιβαλλοντική μεταφορά από και προς την Θεσσαλονίκη, θα κάνει τα Γιαννιτσά προάστιο της Θεσσαλονίκης , θα δώσει στην Έδεσσα, στην Αριδαία και στην Φλώρινα μεγάλο πλεονέκτημα απέναντι σε προορισμούς χωρίς προαστιακό. Θα εξασφαλίσει πολλαπλάσιο αριθμό επισκεπτών στους τουριστικούς προορισμούς των δύο Νομών ( Μουσείο Πέλλας, Καταρράκτες Έδεσσας, Λουτρά Πόζαρ στην Αλμωπία, χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν, Φλώρινα, χιονοδρομικό Πισοδερίου, Νυμφαίο, Πρέσπες).
Το έργο αυτό έχει σχετική μελετητική ωριμότητα από το γεγονός ότι το δίκτυο πολιτών για τον σιδηρόδρομο, μια κίνηση πολιτών που έβλεπε την αναγκαιότητα αυτή πριν πολλά χρόνια, πέτυχε το 2008 να κινητοποιηθούν κάποιοι από τους φορείς της Πέλλας και να πετύχουν να ανατεθεί από το Υπουργείο και να ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας του έργου που έδειξε πολύ θετικά αποτελέσματα. Ήταν η πρώτη μεγάλη επιτυχία σχετικά με την ωρίμανση αυτού του ιδιαίτερα αναπτυξιακού έργου. Έκτοτε βέβαια δεν δόθηκε η ανάλογη συνέχεια αν σκεφτεί κανείς ότι ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλος τα τελευταία 5,5 χρόνια που προεδρεύει του Οργανισμού δεν είχε ακούσει τίποτα σχετικά με αυτό το έργο. Πιθανά γιατί αρκετοί δεν πίστεψαν σε αυτό το έργο και την ρεαλιστικότητα της ωρίμανσης και κατασκευής του, ίσως κάποιοι δεν πιστεύουν ακόμη ότι μπορεί να γίνει πράξη.
5. Τι είναι όμως αυτό που μπορεί να κάνει ρεαλιστική σήμερα την ωρίμανση του;
* Η σημερινή κυβέρνηση, οι βουλευτές της, το κύριο Κόμμα που την απαρτίζει έχει την λογική ότι ο σιδηρόδρομος εξασφαλίζοντας φτηνή, γρήγορη, μαζική και περιβαλλοντική μετακίνηση είναι έργο μεγαλύτερης ίσως προτεραιότητας από τους οδικούς άξονες που εξασφαλίζουν την παραδοσιακή κίνηση με το αυτοκίνητο.
* Η νέα Γ.Γ. Μεταφορών του Υπουργείου είναι η κα Πέτη Πέρκα που κατάγεται από την Φλώρινα και έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον στο άκουσμα της πρότασης.
* Ο διοικητής του ΟΣΕ άκουσε με προσοχή το θέμα και θεώρησε χρήσιμη την άμεση ανάθεση της οριστικής μελέτης του.
* Η σημερινή συνάντηση που γίνεται με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας μετά την επιστολή μου προς σας δείχνει την δυνατότητα να κάνουμε μια πολύ δυνατή ομάδα διεκδίκησης της άμεσης ανάθεσης της οριστικής μελέτης του έργου αναδεικνύοντας το έργο αυτό σε έργο που ενώνει όλους στην Πέλλα και την
Φλώρινα και διεκδικείται από κοινού. Μπορεί δε να αποτελέσει θετικό υπόδειγμα του πώς πρέπει να κινούμαστε για να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα.
6. Όσον αφορά τα τεχνικά και οικονομικά στοιχεία του έργου έχουμε με την βοήθεια του συμπατριώτη μας Άρη Ξανθάκη, που ασχολείται χρόνια τώρα εργολαβικά με τον σιδηρόδρομο θεωρούμενος από τους καλύτερους εργολάβους ΟΣΕ πανελλαδικά, μια καλή προσέγγιση κόστους που βασίζεται στην εμπειρία και την γνώση του σε έργα με αντίστοιχη δυσκολία. Κατά την προμελέτη του το μήκος της γραμμής Άδενδρο ( αμέσως μετά τον Αξιό ποταμό) – Χαλκηδώνα- Γιαννιτσά- Σκύδρα- Αριδαία είναι 75 km και το κόστος της ( μη συμπεριλαμβανομένων των απαλλοτριώσεων) είναι περί τα 145 εκ €. Να ληφθεί υπ’ όψιν ότι υπάρχει απαλλοτριωμένη ζώνη σε σημαντικό τμήμα του έργου παράλληλα και δίπλα στην Εθνική Οδό στην οποία έγιναν απαλλοτριώσεις σε αρκετό πλάτος πέραν του οδοστρώματος.
7. Πιστεύω σήμερα ότι όλοι πρέπει να εκφράσουμε την θέληση μας για την ανάληψη από κοινού δράσης για την άμεση ανάθεση της οριστικής μελέτης του και την προσπάθεια ένταξης του στο ΣΕΣ 2014- 2020 ή σε άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο. Η κοινή θέληση μας μπορεί να εκφραστεί σε υπογραφή κοινής επιστολής προς τον αρμόδιο Υπουργό και συμμετοχής όλων των φορέων που είναι εδώ σήμερα στην συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομίας κ. Σταθάκη , τον Αν. Υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη και την Γ.Γ. Μεταφορών Κα Πέρκα την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα ( σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες μέρες).
Να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα , να βοηθήσουμε όλοι να ωριμάσει γρήγορα το τόσο σημαντικό αυτό αναπτυξιακό έργο για την Πέλλα και την Φλώρινα.
Πάνδημο αίτημα Πέλλας και Φλώρινας η χρηματοδότηση των οδικών παρακάμψεων Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών και η ανάθεση της οριστικής μελέτης του προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης-Γιαννιτσών-Έδεσσας- Φλώρινας ( νέο τμήμα Άδενδρο-Χαλκηδώνα-Γιαννιτσά- Σκύδρα- Αριδαία)
Θα γίνει αίτημα με υπογραφή όλων και κοινή συνάντηση όλων των πολιτικών παραγόντων των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων με τον Υπουργό Οικονομίας κ. Σταθάκη και τον Αν. Υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη
Η εισήγηση του Γιάννη Σηφάκη στην ευρεία σύσκεψη :
Κύριοι Αντιπεριφερειάρχες Πέλλας και Φλώρινας, κύριοι Δήμαρχοι Πέλλας και Φλώρινας, κύριοι Πρόεδροι των Επιμελητηρίων των δύο Περιφερειακών Ενοτήτων, Κε πρόεδρε του ΤΕΕ Πέλλας, Κε εκπρόσωπε του δικτύου πολιτών για τον σιδηρόδρομο, Κυρίες και Κύριοι,
1. Η χώρα μας, όπως γνωρίζετε, καταβάλει πολύ μεγάλη προσπάθεια με σκληρή διαπραγμάτευση για να ξεφύγει από τον ασφυκτικό κλοιό της λιτότητας, να ξεκινήσει η ανάπτυξη με σεβασμό στην λαϊκή κυριαρχία. Η επιτυχημένη έκβαση αυτής της διαπραγμάτευσης θα έχει, όπως όλοι καταλαβαίνουμε, καθοριστική επίπτωση στην πορεία της ανάπτυξης ολόκληρης της χώρας άρα και της Πέλλας και της Φλώρινας. Θεωρώ ότι καθήκον όλων μας, σε αυτή τη φάση, είναι να προετοιμαζόμαστε για την στιγμή που θα ξεκινήσει η ανάπτυξη ωριμάζοντας απαραίτητα έργα για να αποκτήσουν μελετητική ωριμότητα για την ένταξη τους σε χρηματοδοτικά εργαλεία, το ΣΕΣ 2014-2020 και άλλα ευρωπαϊκά προγράμματα.
2. Η ανάπτυξη στην Πέλλα και εν πολλοίς και στην Φλώρινα σίγουρα πρέπει να κινηθεί κυρίως σε τέσσερεις άξονες :
* Σε μέτρα που να συμβάλουν στην άρση της φτωχοποίησης των κοινωνικών ομάδων που υπέφεραν από τις πολιτικές των κυβερνήσεων ιδιαίτερα τα πέντε τελευταία χρόνια
* σε έργα άρσης της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας από τους κεντρικούς συγκοινωνιακούς άξονες ( αντίστοιχα στην Φλώρινα στην βελτίωση των προσβάσεων της)
* στην κατασκευή υποδομών για την άρδευση των αγροκτημάτων και τα αντιπλημμυρικά έργα
* στην κατασκευή έργων τουριστικών και πολιτιστικών υποδομών
3. Σήμερα είμαστε εδώ για να συντονίσουμε την δράση μας για τον δεύτερο άξονα από αυτούς που προαναφέρθηκαν, δηλαδή για την άρση της συγκοινωνιακής απομόνωσης της Πέλλας και της ουσιαστικής βελτίωσης των προσβάσεων στην Φλώρινα.
Όπως γνωρίζετε η Πέλλα είναι ο μοναδικός Νομός της Κεντρικής Μακεδονίας που δεν έχει καμιά καλή οδική πρόσβαση σε κανέναν από τους βασικούς συγκοινωνιακούς άξονες. Δεν έχει ολοκληρωθεί η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης -Χαλκηδώνας- Γιαννιτσών- Σκύδρας- Έδεσσας- Φλώρινας- Νίκης- Κρυσταλοπηγής, δεν υπάρχει από την Πέλλα κάθετη στην Εγνατία οδό, δεν υπάρχει έξοδος στον Βορρά ή έστω καλή πρόσβαση σε κάποια από τις υφιστάμενες εξόδους από τις γειτονικές Περιφερειακές Ενότητες
Τι έχουμε μέχρι τώρα; Είναι μελετητικά ώριμο έργο μόνο η οδική παράκαμψη Χαλκηδώνας και Γιαννιτσών συνολικού προϋπολογισμού 220 εκ €. Περιμένει την ένταξη του σε χρηματοδοτικό εργαλείο και φυσικά πρέπει να αντιμετωπίζεται ως έργο πρώτης προτεραιότητας. Είχε μάλιστα και εξασφαλισμένη πίστωση 120 εκ € τα οποία, όπως γνωρίζετε, μεταφέρθηκαν αυθαίρετα αλλού από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τα άλλα τμήματα δεν έχουν ακόμη την ωριμότητα που απαιτείται και βέβαια πρέπει να βρεθεί τρόπος να την αποκτήσουν το συντομότερο δυνατό.
4. Στα πλαίσια αυτά η ωρίμανση του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης- Γιαννιτσών-Έδεσσας – Φλώρινας και της παράκαμψης Σκύδρα- Αριδαία είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ανάπτυξη Πέλλας και Φλώρινας, θα έχει πολλαπλασιαστικές θετικές επιπτώσεις στην οικονομική ζωή των δυο Περιφερειακών Ενοτήτων.
Είναι βέβαιο ότι θα διαρρήξω ανοιχτές πόρτες αν προσπαθήσω να επιχειρηματολογήσω για την επίδραση του προαστιακού σιδηρόδρομου στις περιοχές που έχουν την τύχη να τον απολαμβάνουν. Αρκεί να δει κανείς την Κόρινθο που έχει γίνει προάστιο της Αθήνας και έχει πολλαπλασιαστεί ο πληθυσμός της, έχει αποκτήσει πολύ μεγάλη αξία η γή, τα ακίνητα κλπ. Και οι περισσότεροι σίγουρα έχουμε επισκεφτεί Ευρωπαϊκές πόλεις που η ύπαρξη προαστιακού σιδηροδρόμου έχει επιδράσει καθοριστικά στην ανθρωπογεωγραφία και στην χωροθέτηση των επαγγελματικών δραστηριοτήτων.
Ακόμη η αναγκαιότητα να μελετηθεί και κατασκευαστεί η προαστιακή σύνδεση μέσω Γιαννιτσών σε σχέση με την σημερινή κατάσταση είναι πασιφανής όταν με την κατασκευή της το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη- Έδεσσα θα γίνεται σε 40’-45’ όταν τώρα είναι 1 ώρα και 30’.
Η κατασκευή της γραμμής θα εξασφαλίσει φτηνή , γρήγορη, ασφαλή και περιβαλλοντική μεταφορά από και προς την Θεσσαλονίκη, θα κάνει τα Γιαννιτσά προάστιο της Θεσσαλονίκης , θα δώσει στην Έδεσσα, στην Αριδαία και στην Φλώρινα μεγάλο πλεονέκτημα απέναντι σε προορισμούς χωρίς προαστιακό. Θα εξασφαλίσει πολλαπλάσιο αριθμό επισκεπτών στους τουριστικούς προορισμούς των δύο Νομών ( Μουσείο Πέλλας, Καταρράκτες Έδεσσας, Λουτρά Πόζαρ στην Αλμωπία, χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν, Φλώρινα, χιονοδρομικό Πισοδερίου, Νυμφαίο, Πρέσπες).
Το έργο αυτό έχει σχετική μελετητική ωριμότητα από το γεγονός ότι το δίκτυο πολιτών για τον σιδηρόδρομο, μια κίνηση πολιτών που έβλεπε την αναγκαιότητα αυτή πριν πολλά χρόνια, πέτυχε το 2008 να κινητοποιηθούν κάποιοι από τους φορείς της Πέλλας και να πετύχουν να ανατεθεί από το Υπουργείο και να ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας του έργου που έδειξε πολύ θετικά αποτελέσματα. Ήταν η πρώτη μεγάλη επιτυχία σχετικά με την ωρίμανση αυτού του ιδιαίτερα αναπτυξιακού έργου. Έκτοτε βέβαια δεν δόθηκε η ανάλογη συνέχεια αν σκεφτεί κανείς ότι ο Πρόεδρος του ΟΣΕ κ. Θεοφανόπουλος τα τελευταία 5,5 χρόνια που προεδρεύει του Οργανισμού δεν είχε ακούσει τίποτα σχετικά με αυτό το έργο. Πιθανά γιατί αρκετοί δεν πίστεψαν σε αυτό το έργο και την ρεαλιστικότητα της ωρίμανσης και κατασκευής του, ίσως κάποιοι δεν πιστεύουν ακόμη ότι μπορεί να γίνει πράξη.
5. Τι είναι όμως αυτό που μπορεί να κάνει ρεαλιστική σήμερα την ωρίμανση του;
* Η σημερινή κυβέρνηση, οι βουλευτές της, το κύριο Κόμμα που την απαρτίζει έχει την λογική ότι ο σιδηρόδρομος εξασφαλίζοντας φτηνή, γρήγορη, μαζική και περιβαλλοντική μετακίνηση είναι έργο μεγαλύτερης ίσως προτεραιότητας από τους οδικούς άξονες που εξασφαλίζουν την παραδοσιακή κίνηση με το αυτοκίνητο.
* Η νέα Γ.Γ. Μεταφορών του Υπουργείου είναι η κα Πέτη Πέρκα που κατάγεται από την Φλώρινα και έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον στο άκουσμα της πρότασης.
* Ο διοικητής του ΟΣΕ άκουσε με προσοχή το θέμα και θεώρησε χρήσιμη την άμεση ανάθεση της οριστικής μελέτης του.
* Η σημερινή συνάντηση που γίνεται με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Πέλλας μετά την επιστολή μου προς σας δείχνει την δυνατότητα να κάνουμε μια πολύ δυνατή ομάδα διεκδίκησης της άμεσης ανάθεσης της οριστικής μελέτης του έργου αναδεικνύοντας το έργο αυτό σε έργο που ενώνει όλους στην Πέλλα και την
Φλώρινα και διεκδικείται από κοινού. Μπορεί δε να αποτελέσει θετικό υπόδειγμα του πώς πρέπει να κινούμαστε για να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα.
6. Όσον αφορά τα τεχνικά και οικονομικά στοιχεία του έργου έχουμε με την βοήθεια του συμπατριώτη μας Άρη Ξανθάκη, που ασχολείται χρόνια τώρα εργολαβικά με τον σιδηρόδρομο θεωρούμενος από τους καλύτερους εργολάβους ΟΣΕ πανελλαδικά, μια καλή προσέγγιση κόστους που βασίζεται στην εμπειρία και την γνώση του σε έργα με αντίστοιχη δυσκολία. Κατά την προμελέτη του το μήκος της γραμμής Άδενδρο ( αμέσως μετά τον Αξιό ποταμό) – Χαλκηδώνα- Γιαννιτσά- Σκύδρα- Αριδαία είναι 75 km και το κόστος της ( μη συμπεριλαμβανομένων των απαλλοτριώσεων) είναι περί τα 145 εκ €. Να ληφθεί υπ’ όψιν ότι υπάρχει απαλλοτριωμένη ζώνη σε σημαντικό τμήμα του έργου παράλληλα και δίπλα στην Εθνική Οδό στην οποία έγιναν απαλλοτριώσεις σε αρκετό πλάτος πέραν του οδοστρώματος.
7. Πιστεύω σήμερα ότι όλοι πρέπει να εκφράσουμε την θέληση μας για την ανάληψη από κοινού δράσης για την άμεση ανάθεση της οριστικής μελέτης του και την προσπάθεια ένταξης του στο ΣΕΣ 2014- 2020 ή σε άλλο χρηματοδοτικό εργαλείο. Η κοινή θέληση μας μπορεί να εκφραστεί σε υπογραφή κοινής επιστολής προς τον αρμόδιο Υπουργό και συμμετοχής όλων των φορέων που είναι εδώ σήμερα στην συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομίας κ. Σταθάκη , τον Αν. Υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη και την Γ.Γ. Μεταφορών Κα Πέρκα την επόμενη εβδομάδα στην Αθήνα ( σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί τις αμέσως επόμενες μέρες).
Να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα , να βοηθήσουμε όλοι να ωριμάσει γρήγορα το τόσο σημαντικό αυτό αναπτυξιακό έργο για την Πέλλα και την Φλώρινα.