Σελίδες

About

14 Ιουνίου 2019

Πανελλήνιες 2019: Σάλος και οργή για τα θέματα στη Φυσική

Πανελλήνιες 2019: Την ώρα που οι μαθητές που εξετάστηκαν στη Φυσική και τη Χημεία βλέπουν τα όνειρά τους να γκρεμίζονται εξαιτίας παράλογων θεμάτων που τους ζητήθηκε να ανταποκριθούν στις Πανελλήνιες 2019 Πανελλαδικές, νέα, τρίτη, ανακοίνωση για Φυσική εξέδωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών!


Αυτή τη φορά, μάλιστα, απευθύνεται προς τους βαθμολογητές των γραπτών των μαθητών και τους ζητά να λάβουν υπόψιν τους όλους τους παράγοντες, πριν βαθμολογήσουν την προσπάθεια των παιδιών.
Μάλιστα, κάνουν λόγο για «σημαντικά προβλήματα», ενώ μιλούν για «ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ»!
Επισημαίνουν ακόμα την αγωνία γονέων και μαθητών, αλλά και το ότι ο χρόνος δεν επαρκούσε για την λύση των θεμάτων.
«Εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως έχουν τα δύο υστερόγραφα της ανακοίνωσης, καθώς η Ένωση Ελλήνων Φυσικών θέτει δύο ερωτήματα, από πληροφορίες που έχει.
Το πρώτο αποκαλύπτει ότι «οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων» και το δεύτερο ότι «έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία».

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΕΕΦ:

Τα σημαντικά προβλήματα που αναδείχθηκαν από τα θέματα Φυσικής του εισαγωγικού διαγωνισμού για τα ΑΕΙ (ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ Θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κλπ) καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες γονέων και μαθητών, των οποίων την προσπάθεια και την αγωνία σεβόμαστε υπεράνω οποιουδήποτε άλλου κριτηρίου, για αδυναμία ανταπόκρισης εντός του διαθέσιμου τριώρου, εύλογα μας οδηγεί στην πρόταση προς τους συναδέλφους βαθμολογητές να συνεκτιμήσουν κατά τη βαθμολόγηση τους την ολότητα των συγκυριών για τους διαγωνιζομένους.
Οφείλουμε να σεβόμαστε τους μαθητές και τους κόπους τους κι όχι να αναλωνόμαστε σε εύκολες επιδείξεις “φυσικοφάνειας”, μιας και σήμερα, για άλλη μια φορά, εξετάστηκε ελάχιστη Φυσική, δημιουργώντας στρεβλές εντυπώσεις στην κοινωνία και κυρίως τους μαθητές για την επιστήμη της Φυσικής.
Προβάλλει δε αναγκαιότερη από ποτέ η συζήτηση για το τι και το πως των εισαγωγικών διαγωνισμών. Αλλά, για να γίνει συζήτηση, πρέπει να υπάρχουν και ώτα ακουόντων, που να καταλαβαίνουν κιόλας…
Υ.Γ.1 Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων; Αν ναι, δεν θορυβήθηκε η επιτροπή; Αν ένας έμπειρος λύτης χρειάζεται άνω των δύο ωρών, πόσες ώρες χρειάζεται ένας έφηβος, με όλα τα άγχη που έχει φορτωθεί;
Υ.Γ.2 Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν;